امتیاز به ما یادت نره!

برگزاری مراسم نامزدی

جشن نامزدی یکی از شیرین ترین جشن هایی است که هر زوجی در زندگی خود تجربه می کند. به نوعی این جشن آغاز با هم بودن است و این می تواند برای یک زوج بسیار لذت بخش و پراهمیت باشد. این جشن در بین ما ایرانیان سابقه ای طولانی دارد و البته در کل دنیا نیز یکی از مهم ترین جشن هایی است که در زندگی هر  فردی اتفاق می افتد.  

اولین جشن نامزدی برای اولین بار در یونان برگزار شد و به تدریج به کل دنیا رسید و این روزها در هر کشوری نحوه برگزاری این مراسم به شکل خاص آن کشور می باشد. اگر چه برگزاری مراسم نامزدی در مقایسه با جشن ازدواج با تشریفات کمتری است اما بسیاری از زوج ها و خانواده های آن ها ترجیح می دهند این مراسم را نیز با شکوه هر چه تمام تر برگزار کنند.

در این مطلب با صفر تا صد برگزاری مراسم نامزدی و تشریفات برگزاری جشن نامزدی آشنا خواهیم شد. پس اگر شما نیز قصد داشته بهترین مراسم جشن نامزدی را داشته باشید، حتماً این مطلب را تا انتها دنبال کنید:

 

آداب  و رسوم برگزاری مراسم نامزدی

خیلی از خانواده ممکن است برگزاری مراسم نامزدی را به بعد از آشنایی دختر و پسر موکول کنند تا خانواده ها نیز بتوانند با هم رفت و آمد داشته و به شناخت بیشتری از هم برسند. اما در برخی از خانواده ها رسم است که بعد از اتمام تحصیل دختر و پسر و آماده شدن شرایط مختلف نظیر تهیه خانه، اقدام به برگزاری مراسم نامزدی کنند.

به طور کلی این روزها در ایران، مراسم نامزدی در اکثر خانواده ها به صورت یک جشن بزرگ و باشکوه برگزار  خواهد شد. به نوعی می توان گفت جشن نامزدی به یک رسم تبدیل شده است و بیشتر دختر و پسرها دوست دارند اولین جشن خود را بزرگ و تشریفاتی برگزار کنند.

مراسم نامزدی برای اعلام رسمیت رابطه دختر و پسر به دوستان و آشنایان است و با برگزاری یک جشن بزرگ به خوبی می توان آن را ثبت کرد. در این بین ممکن است هر شهری و در هر خانواده ای در برگزاری مراسم نامزدی رسم و رسوم خاص خود را داشته باشد. اما به طور کلی در ایران مراسم نامزدی با وجود تفاوت هایی که بین رسم و رسوم هر شهر وجود داشته دارای وجه اشتراک های بسیاری است. 

 

هزینه برگزاری مراسم نامزدی

یکی از اصلی ترین مواردی که می تواند بسیاری از امور را تحت الشعاع قرار دهد هزینه های برگزاری جشن نامزدی است. این وسط خیلی ها ممکن است بخواهند در مورد این که هزینه برگزاری مراسم نامزده بر عهده چه کسی است بدانند. واقعیت آن است که هیچ قانونی در این مورد وجود ندارد و یک مورد کاملا توافقی بین دو خانواده است. اما در کل، بسیاری از خانواده های ایرانی هزینه برگزاری جشن نامزدی دختر خود را متقبل خواهند شد و به نوعی می توان گفت که هزینه ها بر عهده خانواده عروس است. اما با این حال ممکن است بسیاری از عروس و دامادها با سنجیدن شرایط بخواهند خود هزینه ها را پرداخت کنند.

البته در برخی از اقوام نیز این هزینه ها بر دوش خانواده داماد می باشد. به طور کلی این که این وسط چه کسی هزینه ها را پرداخت خواهد نمود چندان مهم نیست بلکه بهتر است با مدیریت صحیح مناسب ترین هزینه ها را برای برگزاری این مراسم داشت.

 

 تشریفات مراسم نامزدی

به طور کلی برای آن که یک جشن نامزدی ایده آل و لاکچری داشته باشید نیاز است که موارد مختلفی را در این زمینه در نظر بگیرید. خیلی از موارد ممکن است به دلیل مشغله های زیاد از یاد شما برود. از این رو در این مطلب تمامی مواردی که باید در مورد برگزاری مراسم نامزدی به آن توجه کنید را با هم بررسی خواهیم کرد:

 

1. خرید حلقه نامزدی

یکی از تشریفات مراسم نامزدی تهیه حلقه نامزدی است. در واقع برای اعلام رسمیت رابطه بین دختر و پسر، حلقه ای به عنوان نشان به عروس خانم تقدیم خواهد شد. این روزها به طور معمول دیگر خرید حلقه از شکل سنتی خود بیرون آمده است و عروس خانم خود به سلیقه خود و داماد، حلقه زیبایی را برای این مراسم انتخاب خواهد کرد.

مراسم نامزدی در منزل

لذا حتماً قبل از برگزاری جشن نامزدی و در فرصتی مناسب به دنبال حلقه ای مناسب باشید و بهترین حلقه را متناسب با بودجه و سلیقه خود برای این شب بزرگ انتخاب کنید.

در زمان انتخاب اندازه حلقه باید به ظرافت دستان عروس خانم توجه داشت و رنگ حلقه نیز بهتر است با رنگ پوست هماهنگی داشته باشد. برای مثال حلقه هایی که از ترکیب طلای زرد و سفید تهیه شده اند زیبایی و جلوه بسیاری به دستان گندمی خواهند داد.

 

2. انتخاب لباس نامزدی

خرید لباس نامزدی نیز جزو مواردی است که حتماً باید با دقت و حوصله زیادی انجام شود. بی شک عروس و داماد نگین مجلس نامزدی خود هستند برای همین بیشتر از هر کسی باید در این شب بدرخشند. لذا توصیه می شود در انتخاب لباس نامزدی به موارد مختلفی از جمله رنگ پوست، نوع اندام، قد و تناسب لباس عروس و داماد با یکدیگر توجه کنید.برگزاری مراسم نامزدی

بهتر است لباس عروس خانم به رنگ دیگری به غیر از سفید باشد تا با لباس شب ازدواج آن ها متفاوت بوده و عروس خانم در هر دو شب خاص و فوق العاده جلوه کند.

 

3. انتخاب آرایشگاه خوب

از دیگر مواردی که پیش از برگزاری مراسم نامزدی باید به آن توجه شود انتخاب آرایشگاه مناسب برای عروس و داماد است. از آرایشگاه های درجه یک و معروف به طور معمول به سختی می توان نوبت گرفت. برای همین بهتر است که بعد از تعیین روز برگزاری جشن نامزدی اقدام به رزرو نوبت در آرایشگاه نمایید.

 در مورد عروس خانم بهتر است از قبل یک آرایش ملایم و با مدل مویی ساده انتخاب شود. برای جشن نامزدی هر چه آرایش، مو و لباس عروس خانم ساده و ملیح تر باشد زیباتر است. بهتر است چهره عروس خانم حالت دخترانه و معصوم خود را حفظ کند.

 

4. تعیین محل برگزاری مراسم نامزدی

محل برگزاری مراسم نامزدی نیز از دیگر گزینه هایی است که باید در تشریفات مراسم نامزدی به آن توجه شود. برای جشن نامزدی باید محلی متناسب با تعداد مهمانان برگزار کرد. طبیعی است که در منزل نمی توان یک جشن بزرگ و با تعداد زیادی مهمان برپا نمود. برای داشتن یک مراسم بزرگ و لاکچری رزرو یک باغ تالار شیک می تواند بهترین انتخاب باشد. در یک باغ تالار به روز و خاص می توان یک جشن رویایی و فراموش نشدنی برگزار کرد.

 

5. دکوراسیون جشن نامزدی

برای جشن نامزدی همچنین باید دکوراسیون مناسبی را در نظر گرفت. طبیعی است که هر زوجی دوست داشته باشد محل برگزاری مراسم نامزدی آن ها از بهترین دکوراسیون برخوردار باشد. دکوراسیونی که زیبایی مراسم آن ها را دو چندان کرده و از نظر همه فوق العاده باشد. در این زمینه برای زیبایی هر چه بیشتر مراسم می توان دکوراسیون را متناسب با تم لباس عروس و داماد در نظر گرفت.

استفاده از گل آرایی در دیزاین دکوراسیون فضا می تواند یک انتخاب بی نظیر باشد. طراوت گل ها زیبایی خاصی به جشن شما خواهد بخشید.

 

6. نوع پذیرایی جشن نامزدی

برای برگزاری هر مراسمی باید پذیرایی مناسب آن را در نظر گرفت. اگر قصد داشته مراسم خود را به صورت بزرگ و باشکوه برگزار کنید احتمالاً باید وعده شام را نیز در پذیرایی خود بگنجانید. برای پذیرایی از مهمانان می توان مواردی چون غذای اصلی، فینگرفودها، دسر، پیش غذا و… را در نظر گرفت.

علاوه بر آن نوشیدنی های مختلف، میوه، شیرینی و کیک نامزدی نیز از مواردی هستند که برای پذیرایی از مهمانان در جشن نامزدی کاربرد دارند. برای همین شما باید از قبل برای تمامی این موارد برنامه ریزی کرده و برای مهمانان این اقلام را با کیفیتی عالی تدارک ببینید. 

 

7. انتخاب دسته گل و دیزاین ماشین

برای جشن نامزدی یک دسته گل ظریف و خاص می تواند یک انتخاب بسیار مناسب به شمار آید. عروس خانم می تواند با انتخاب یک دسته گل زیبا و متناسب با لباس و آرایش خود، شکوه بیشتری به استایل خود ببخشد. برای دیزاین ماشین نامزدی نیز یک طراحی و گل آرایی ظریف فوق العاده خواهد بود.

برای همین پیش از برگزاری جشن نامزدی برای این مورد نیز برنامه ریزی داشته باشید و از قبل دسته گل و دیزاین ماشین را رزرو کنید.

 

8. انتخاب گروه فیلمبرداری

قطعاً همه زوج ها دوست دارند مراسم نامزدی آن ها با عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای به ثبت برسد. برای همین نیاز است که از قبل به خوبی در این زمینه تحقیق کنند، بهترین سناریو را برای فیلمبرداری از مراسم خود انتخاب کنند و این کار را به یک تیم حرفه ای بسپارند.

این روزها با توجه به تعداد بالای گروه های فیلمبرداری انتخاب یک تیم قوی کمی مشکل شده است. لذا انتخاب تیم فیلمبرداری را به لحظات آخر موکول نکنید.

 

بهترین شرکت تشریفاتی در زمینه تشریفات مراسم نامزدی

تا به اینجای مطلب سعی کردیم به خوبی در مورد انواع تشریفات مراسم نامزدی صبحت کنیم. به طور کلی موارد ذکر شده در بالا مواردی هستند که به منظور اجرای یک مراسم بی نظیر برای جشن نامزدی الزامی است. این وسط تمامی این موارد می توانند وقت زیادی را از شما طلب کنند که انتخاب ایده آل ترین گزینه ها برای هر یک از این موارد به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.

این که تمامی کارها بر روی دوش زوج یا خانواده های آن ها باشد باعث شده تا آخرین لحظه درگیر سر و سامان دادن به اوضاع باشند و با تنی خسته و ذهنی درگیر در این مراسم مهم ظاهر شوند. برای همین می توان گفت سپردن تشریفات برای نامزدی، به یک تیم تشریفات حرفه ای یکی از هوشمندانه ترین انتخاب هاست. وقتی شما صفر تا صد امور برگزاری جشن ازدواج را به یک تیم حرفه ای تشریفاتی بسپارید وقت شما کاملاً برای اموری نظیر انتخاب لباس، حلقه و آرایشگاه آزاد خواهد شد.

از این رو می توانید به بهترین شکل به این امور رسیدگی کرده و از انجام دیگر تشریفات مراسم نامزدی نیز آسوده خاطر باشید. در این زمینه به جرأت می توان تشریفات یاکند را یکی از بهترین ها دانست. شما می توانید برای تمامی امور جشن نامزدی خود روی این تیم باتجربه و خوش سابقه حساب باز کنید.

در ادامه بیشتر با خدمات تشریفات یاکند در زمینه برگزاری جشن نامزدی آشنا خواهیم شد:

 

تشریفات یاکند

موسسه تشریفات و خدمات مجالس یاکند از سال 1380 در زمینه تشریفات مراسمات مختلف مشغول به فعالیت است. از این رو بهتر از هر تیم تشریفاتی دیگر در زمینه تشریفات برگزاری نامزدی به مشتریان خود سرویس دهی خواهد داشت. این تیم تا به حال مراسمات بزرگ و کوچک بسیاری را در تهران برپا کرده اند و از این رو به خوبی با کلیه مراحل و تشریفات نامزدی آشنایی کامل دارند.

کیفیت خدمات ارائه شده از سوی تشریفات یاکند باعث شده در تهران به نامی آشنا و معتبر تبدیل شود. این روزها کمتر کسی را می توان یافت که با این تیم آشنایی نداشته و از حسن شهرت این تیم تشریفاتی چیزی نشنیده باشد. برای همین اگر به دنبال برگزاری یک مراسم رویایی و لاکچری هستید قطعاً بهترین تیمی که در این زمینه به شما کمک خواهد نمود تشریفات یاکند است.

تمامی خدماتی که شما برای جشن نامزدی خود انتظار دارید توسط این تیم به حرفه ای ترین شکل ممکن ارائه خواهد شد. در ادامه با برخی از مهم ترین خدمات تیم یاکند در زمینه برگزاری مراسم نامزدی آشنا خواهیم شد:

 

خدمات تشریفات یاکند در زمینه برگزاری مراسم نامزدی

1. ارائه بهترین فضا برای برگزاری مراسم نامزدی

یکی از دشوارترین و اصلی ترین موارد در زمینه برگزاری مراسم نامزدی انتخاب فضایی مناسب است. این کار می تواند زمان زیادی را از شما طلب کند. چرا که انتخاب یک فضای مناسب که تمامی شرایط ایده آل شما را داشته باشد کار چندان ساده ای نیست. باید به بررسی تک تک باغ تالارها بپردازید تا در نهایت از بین گزینه های موجود دست به انتخاب یک مورد بزنید یا این که به دلیل خستگی تن به انتخاب یک گزینه نه چندان مناسب دهید.

تشریفات نامزدی

این در حالی است که تشریفات یاکند با باغ تالارهای مختلفی در تهران قرارداد دارد. همچنین خود دارای باغ تالاری با ظرفیت 800 نفر است. از این رو شما به راحتی می توانید بودجه خود را برای کرایه باغ تالار اعلام کرده و مشخص کنید که باغ تالار مورد انتظار شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد. پس از آن به راحتی بهترین باغ تالارهای تهران به شما معرفی خواهند شد و این موضوع انتخاب بهترین باغ تالار تهران برای برگزاری جشن نامزدی را برای شما به کاری بسیار آسان تبدیل می کند.

و به همین راحتی اصلی ترین بخش تشریفات در نامزدی را پشت سر خواهید گذاشت.

 

2. دارای آشپزخانه اختصاصی

یکی دیگر از موارد مهم در برگزاری مراسم نامزدی تهیه غذاست. طبیعتاً تهیه غذا برای تعداد زیادی مهمان به هیچ عنوان کاری نیست که از عهده شما در خانه برآید. از طرفی تهیه غذا از یک رستوران نسبتاً خوب نیز هزینه های بسیار بالایی به همراه خواهد داشت. این در حالی است که تشریفات یاکند از آشپزخانه ای بزرگ و اختصاصی با حرفه ای ترین آشپزها برخوردار است.

تشریفات برای مجالس نامزدی

هر منوی غذایی که دوست داشته باشید با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت توسط این تیم آشپز برای مهمانان شما تدارک دیده خواهد شد. علاوه بر غذای اصلی، امکان سفارش انواع دسر، پیش غذا، نوشیدنی و کیک نامزدی نیز برای شما فراهم است. همچنین با سفارش انواع فینگرفودهای خوشمزه و زیبا می توانید به میز سرو خود در مهمانی رنگ و بویی دو چندان ببخشید.

 با تشریفات یاکند یکی دیگر از امور دشوار در زمینه برگزاری مراسم نامزدی به راحتی آب خوردن حل خواهد شد.

 

3. برخورداری از بهترین گروه فیلمبرداری

سومین تشریفات مراسم نامزدی مهم و اصلی، انتخاب گروه فیلمبرداری حرفه ای است. همه عروس و دامادها دوست دارند از اولین مراسم زندگی دو نفره خود که همان جشن نامزدی آن هاست بهترین فیلم و عکس ها را به یادگار داشته باشند. . برای همین در این زمینه باید به دنبال بهترین گروه فیلمبرداری بگردند.

اما این وسط گروه های فیلمبرداری حرفه ای هزینه های بسیار بالایی را برای خدمات خود در نظر خواهند گرفت. برخی نیز با وجود هزینه های بالا در نهایت یک فیلم ابتدایی و سطح پایین به عروس و داماد تحویل خواهند داد. تشریفات یاکند برای آن که عروس و دامادها بتوانند خاص ترین و حرفه ای ترین فیلم و عکس ها را از مراسم نامزدی خود داشته باشند با حرفه ای ترین و متخصص ترین گروه های فیلمبرداری همکاری دارد.

از این رو شما به راحتی می توانید بدون وقت گذاشتن برای پیدا کردن یک تیم فیلمبرداری قوی، از همان ابتدا با حرفه ای ترین ها قرارداد ببندید. همچنین شما پیش از عقد قرارداد این امکان را داشته تا نمونه کار این تیم را مشاهده کرده و با خیال کاملاً راحت کار را به آن ها بسپارید.  

پس دیگر در مورد فیلمبرداری و عکاسی جشن نامزدی خود نیز نگران نباشید.

 

4. بهره مندی از بهترین تیم در زمینه دکوراسیون فضا

طراحی دکوراسیون فضای برگزاری مراسم نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شد. تشریفات یاکند دارای بهترین تیم طراحی دکور است. از این رو شما می توانید بسته به سلیقه خود بهترین طراحی را برای دکوراسیون باغ تالار انتخابی یا هر فضای دیگری در نظر بگیرید.

برای مثال انتخاب دکور بخش جایگاه عروس و داماد، دکور استیج رقص، میز و صندلی مهمانان، همه و همه کاملاً بسته به سلیقه شما چیدمان و طراحی خواهند شد. شما می توانید همچنین برای دیزاین این بخش ها از گل آرایی استفاده کنید. تیم طراح یاکند حرفه ای ترین گل آرایی ها را برای شما اجرا خواهند نمود. قطعاً با استفاده از گل های زیبا، فضای مراسم شما بسیار خاص تر و رویایی تر خواهد شد.

 

5. دارای بهترین تیم برنامه ریز

ممکن است شما در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم نامزدی خود بلاتکلیف باشید و نتوانید بهترین پلن را برای مراسم خود اجرا نمایید. در این زمینه نیز تشریفات یاکند به شما کمک خواهد کرد. کافی است از تیم برنامه ریز تشریفات یاکند در این رابطه مشورت بخواهید. بهترین پلن ها در مورد برگزاری مراسم و آیتم های مختلف آن به شما ارائه خواهد شد.

از این رو به کمک این تیم شما می توانید یک مجلس نامزدی حرفه ای و بی نقص داشته باشید.

 

6. در نظرگیری مهیج ترین برنامه ها برای سرگرمی مهمانان

شما می توانید برای جذابیت هر چه بیشتر مراسم خود نیز روی تیم یاکند حساب باز کنید. تشریفات یاکند جذاب ترین و خاص ترین برنامه های سرگرمی را برای مهمانان شما در نظر خواهد گرفت. مواردی مانند جدید ترین و هیجان انگیزترین مراسم آتش بازی می توانند به جشن نامزدی شما شور و هیجان فوق العاده ای ببخشند.

 

7. بهترین گروه موسیقی

طبیعی است که برای هر مراسم شادی از جمله جشن نامزدی به موسیقی نیاز است. به جای آن که مدام به دنبال یک گروه موسیقی با مجوز باشید که در مراسم شما حضور داشته باشد؛ این کار را نیز می توانید به تشریفات یاکند محول کنید. تشریفات یاکند بسته به سلیقه شما، حرفه ای ترین گروه موسیقی یا درجه یک ترین دیجی ها را برای مراسم شما دعوت خواهد نمود.

 

حرف آخر

در این مطلب سعی شد تمامی نکات قابل توجه در رابطه با برگزاری مراسم نامزدی آورده شود. به طور کلی برای برگزاری مراسم نامزدی نیز مانند هر جشن دیگری باید به خوبی تمام جوانب را سنجید و بهترین ها را برای داشتن یک مراسم لاکچری تدارک دید. اما هماهنگی تمامی موارد از عهده عروس و داماد خارج است. چرا که باید وقتی کافی برای رسیدگی به خود و لذت بردن از تدارکات مراسم را داشته باشند.

برای همین سپردن کارهایی چون تشریفات برای نامزدی به یک تیم حرفه ای می تواند یک انتخاب هوشمندانه و البته مقرون به صرفه دانست. برخلاف تصور خیلی از افراد که معتقدند خود به تنهایی می توانند مناسب ترین گزینه ها را از نظر قیمت انتخاب کنند سپردن صفر تا صد امور تشریفات برگزاری نامزدی به یک تیم تشریفاتی قوی باعث خواهد شد که نظارت بهتری بر روی هزینه ها داشت و دقیقاً متناسب با بودجه خود مراسمی را برگزار کرد.

تشریفات یاکند در کنار شما عزیزان است تا از مهم ترین شب زندگی خود، به یادماندنی ترین و رویایی ترین شب بسازید. با این مجموعه دیگر برگزاری مراسم نامزدی با یک بودجه متوسط برای شما یک آرزو نخواهد بود. حرفه ای ترین ها را از تشریفات یاکند بخواهید.