5/5 - (2 امتیاز)

جشن تعیین جنسیت در این روزها، یکی از رویدادهایی است که با استقبال بی‌نظیری مواجه است. آن لحظه جذاب و منحصر به فرد روزی است که پدر و مادرها از جنسیت فرزندشان مطلع خواهند شد. این لحظه، نقطه عطفی در زندگی آنهاست؛ آغازی برای رویاها و آرزوهای جدید. با برگزاری جشن تعیین جنسیت، آنها به طرز شیرینی با دوستان و خانواده‌شان این خبر را به اشتراک می‌گذارند. این لحظات شادی و خوشحالی، نشان از ارتباط نزدیک و احساس مشترک با اطرافیان دارد.

یکی از جشن های زیبایی که این روزها تقریباً در کل دنیا باب شده جشن تعیین جنسیت است. در واقع زمانی که تعیین جنسیت جنین از طریق سونوگرافی فراهم می شود. پدر و مادر جشنی بر پا کرده و دیگران را نیز در شادی مشخص شدن جنسیت فرزند خود شریک می کنند. اگر قصد برگزاری جشن تعیین جنسیت را دارید توصیه می شود این مطلب را از دست ندهید:

در این محتوا می خوانید:

جشن تعیین جنسیت چیست؟

جشن تعیین جنسیت در واقع جشنی است که زوج ها زمانی که متوجه جنسیت فرزند خود می شوند برپا می کنند. این جشن را می توان یک جشن خاص و به یادماندنی برای هر پدر و مادری دانست. حتماً اطرافیان نیز از این شادی لذت برده و به آن ها نیز بسیار خوش می گذرد.

جشن تعیین جنسیت در روف گاردن

نمونه برگزاری جشن تعیین جنسیت در روف گاردن توسط تیم تشریفاتی یاکند.

عکس و فیلم هایی که از این جشن به جا می ماند نیز باعث می شود بعدها فرزند شما شاهد شادی و عکس العمل شما از جنسیت او باشد. البته این جشن به طور معمول به همکاری یکی از نزدیکان زوج نیاز خواهد داشت. چرا که غالباً پدر و مادر باید تا روز مراسم از جنسیت فرزند اطلاعی نداشته باشند. و درست در روز مهمانی و بین جمع به روش های مختلفی که بعداً در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد متوجه جنسیت فرزند خود شوند.

برای همین مسئولیت این کار به عهده یکی از نزدیکان است. چرا که باید برگه سونوگرافی را از پزشک دریافت کرده و مقدمات جشن تعیین جنسیت را بسته به جنسیت جنین فراهم کند.

این جشن به طور معمول با تم آبی و صورتی برپا می شود و تمامی وسایل و دیزاین از جمله بادکنک ها، وسایل پذیرایی، کیک و… به طور مساوی به رنگ آبی و صورتی خواهند بود.

تاریخچه جشن تعیین جنسیت

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که داستان جشن تعیین جنسیت چیست و برای اولین بار در کجای دنیا برگزار شد. واقعیت آن است که جشن تعیین جنسیت یک مراسم ایرانی نیست و به تازگی در ایران و دیگر کشورها متداول شده است. یکی از دلایل زیاد شدن تعداد افرادی که علاقمند به برگزاری این مراسم هستند پیشرفت علم و امکان تشخیص جنسیت از طریق سونوگرافی می باشد.

تایخچه رواج این جشن به اواخر سال 2000 و در آمریکا برمی گردد. از سال 2008 نیز مردم در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار ویدئوهای جشن تعیین جنسیت فرزند خود نمودند. در حال حاضر با توجه به جذابیت و شور و نشاطی که این جشن داشته در کل دنیا افراد به برگزاری این جشن می پردازند.

 

جشن تعیین جنسیت چه تفاوتی با جشن سیسمونی دارد؟

خیلی از افراد ممکن است جشن تعیین جنسیت را با جشن سیسمونی اشتباه بگیرند. این در حالی است که این دو کاملاً دو جشن متفاوت از هم هستند:

برگزاری جشن تعیین جنسیت

در جشن تعیین جنسیت با روش های خاص از جنسیت نوزاد خود مطلع می شوید.

سیسمونی جشنی قدیمی و سنتی و البته کاملاً زنانه است که در روزهای آخر بارداری برگزار می شود. هدف این جشن تأمین وسایل کودک و مادر است.

حال آن که جشن تعیین جنسیت یک مراسم جدید است که با هدف اعلام جنسیت جنین و چندین ماه قبل از زایمان برگزار می شود. این جشن با حضور آقایان و خانم ها برگزار شده و یک جشن صرفاً مخصوص خانم ها نیست.

البته این روزها ممکن است خیلی از افراد این دو جشن را با هم ادغام کرده و طی یک مراسم باشکوه و زیبا، هم جنسیت جنین و هم وسایل کودک را به نزدیکان خود نشان دهند. البته در این بین نیز مهمانان سعی می کنند هدایایی برای کودک و مادر تهیه کنند.

زمان برگزاری جشن تعیین جنسیت

این که این جشن چه زمانی برگزار می شود کاملاً به زمانی وابسته است که جنسیت نوزاد از طریق سونوگرافی امکان پذیر باشد.  

به طور معمول در طی 20 هفته اول بارداری جنسیت نوزاد را می توان به روش سونوگرافی تعیین نمود. برای همین غالباً جشن تعیین جنسیت نوزاد در سه ماه دوم بارداری برگزار می شود.

جشن تعیین جنسیت فرزند چگونه برگزار می شود؟

به طور کلی به روش های مختلفی جشن تعیین جنسیت فرزند برگزار می شود و این کاملاً به نظر زوجین بستگی دارد.

گاهی پدر و مادر از پزشک درخواست می کنند از جنسیت بچه با آن ها حرفی نزند و نتیجه سونوگرافی را در پاکتی به فرد همراه آن ها تحویل دهد. برای همین تدارک سور و ساط جشن به عهده شخص سوم است . در این روش پدر و مادر تا روز جشن از جنسیت بچه بی اطلاع هستند و همزمان با مهمانان به جنسیت جنین پی می برند. از این رو عکس العمل آن ها خیلی دیدنی خواهد بود.

گاهی نیز ترجیح پدر و مادر این است که خود از جنسیت جنین اطلاع داشته و تنها برای اطلاع به دوستان و خانواده خود جشنی برگزار کنند. در این جشن همه چیز به انتخاب پدر و مادر خواهد بود و می توانند با خیالی راحت تشریفات جشن تعیین جنسیت فرزند خود را تدارک ببینند.

برخی اوقات نیز به تمام مهمان ها جنسیت نوزاد توسط شخص سوم اطلاع داده خواهد داشت و تنها والدین هستند که از این موضوع بی اطلاع خواهند بود. در کل انتخاب از بین این روش ها کاملاً به نظر و سیلقه پدر و مادر بستگی دارد.

 

روش های سورپرایز در جشن تعیین جنسیت

جشن تعیین جنسیت

قرار دادن بادکنک در جعبه های بزرگ یکی از روش های تعیین جنسیت در مراسم می باشد.

به روش های مختلفی می توان در روز جشن تعیین جنسیت، جنسیت نوزاد را مشخص کرد. در ادامه با هم روش های مختلف سورپرایز و اعلام تعیین جنسیت را با هم بررسی می کنیم:

1. جعبه ای بزرگ پُر از بادکنک هیلومی به رنگ نماد جنسیت جنین

در این روش جعبه ای بزرگ از بادکنک هایی هلیومی زیبا پُر می شود. در زمان اعلام تعیین جنسیت پدر و مادر درب جعبه را باز کرده و بادکنک هایی به رنگ جنسیت نوزاد به پرواز در می آیند.

اگر جشن تعیین جنسیت متعلق به دومین فرزند شماست می توانید برای باز کردن جعبه از فرزند اول خود بخواهید این کار را انجام دهد. این کار باعث می شود فرزند اول شما از همان اول حس بهتری به خواهر یا برادر جدید خود داشته باشد.

2. استفاده از پیناتا

یکی دیگر از روش های اعلام جنسیت نوزاد استفاده از پیناتا است. به کمک پیناتا می توانید هیجان زیادی به جشن تعیین جنسیت فرزند خود ببخشید. پیناتا در واقع یک نوع بازی یا سرگرمی به کار برده شده در مراسم مختلف نظیر تولد است. در واقع شما روبان آن را کشیده یا به آن ضربه می زنید و شاهد کاغذهای رنگی، شکلات یا هدایایی کوچک هستید که از آن خارج می شوند.

در جشن تعیین جنسیت می توان انتخاب کرد که پیناتا با ربان هایی به رنگ جنسیت فرزند پُر شده باشد.

3. کیکی با قسمت اسفنجی به رنگ جنسیت نوزاد

یکی دیگر از ایده های اعلام تعیین جنسیت نوزاد به کمک کیک است. شما می توانید کیکی خامه ای با قسمت اسفنجی به رنگ جنسیت نوزاد سفارش دهید. با این کار زمانی که کیک را برش بزنید و تکه ای از آن را خارج کنید، رنگ جنسیت نوزاد نمایان می شود و همه متوجه دختر یا پسر بودن نوزاد خواهند شد.

4. جعبه حاوی جوراب یا پاپوشی به رنگ جنسیت نوزاد

یک باکس زیبا و جذاب را انتخاب کرده و یک جفت جوراب یا پاپوش نوزادی به رنگ جنسیت نوزاد درون آن بگذارید. در جشن وقتی که جعبه توسط والدین باز شود جنسیت نوزاد برای همه مشخص می شود.

5. استفاده از شعله نورهای رنگی برای جشن های برگزار شده در باغ

اگر قصد برگزاری جشن تعیین جنسیت را در محیط های سر باز و باغ دارید می شود از یک ایده فوق العاده تر استفاده کرد. مراسم آتش بازی و پخش شعله نورهای رنگی در آسمان قطعاً جشن شما را بسیار زیبا و خاص تر می کند. برای این کار می توانید از فشفه های رنگی به رنگ جنسیت نوزاد استفاده کنید.

6. کمک گرفتن از کودکانی 3 تا 5 ساله

یکی دیگر از ایده های جذاب کمک گرفتن از کودکان شیرین و خواستنی 3 تا 5 ساله است. برای این کار می توانید از گروهی از کودکان نزدیکان و آشنایان کمک بگیرید. کافی است این کودکان لباسی به رنگ جنسیت نوزاد به تن کرده و در زمانی مشخص به صورت هماهنگ وارد جشن شوند.

 

تشریفات جشن تعیین جنسیت

مراسم تعیین جنسیت کودک

تشریفات مجالس یاکند = تیم حرفه ای برای برگزاری مراسم تعیین جنسیت

اگر قصد برگزاری یک جشن باشکوه و به یادماندنی را به مناسبت تعیین جنسیت فرزند خود دارید. اگر مایلید خاطره ای زیبا و ماندگار در ذهن شما از این روز مهم ثبت شود. و اگر دوست دارید شادی این روز را با عزیزان خود شریک شوید.

قطعاً به یک تیم حرفه ای برای برگزاری جشن تعیین جنسیت نیاز دارید. تیمی که در این کار تخصص داشته و بتواند به شما در برگزاری بهترین مراسم کمک کند.

تیم یاکند بهترین برگزارکننده جشن تعیین جنسیت

تیم تشریفات و خدمات مجالس یاکند یک تیم کاربلد و با سابقه ای درخشان در زمینه برگزاری مراسم مختلف از جمله جشن تعیین جنسیت می باشد. این تیم را می توان تیمی حرفه ای و فوق العاده در زمینه تشریفات به شمار آورد. شما می توانید خاص ترین جشن تعیین جنسیت را به کمک تیم یاکند داشته باشید.

این تیم دارای 20 سال تجربه در زمینه ارائه خدماتی حرفه ای جهت برگزاری مجالس مختلف است. این تیم به واسه ارائه خدماتی درجه یک توانسته به یک گزینه معتبر و بسیار نام آشنا در تهران تبدیل شود. لذا شما با خیالی آسوده می توانید به این تیم اعتماد کرده و صفر تا صد امور برگزاری جشن تعیین جنسیت فرزند دلبند خود را به این تیم بسپارید.

تیم یاکند هر آن چه که برای یک مراسم خاص و باشکوه نیاز دارید را برای شما فراهم خواهد نمود. لذا شما می توانید کلیه امور برگزاری جشن تعیین جنسیت را به این تیم سپرده و خود تمام تمرکز خود را بر روی آماده شدن و رسیدگی به خود بگذارید. در ادامه برخی از خدمات تیم درجه یک یاکند را در زمینه برگزاری جشن تعیین جنسیت با هم بررسی می کنیم:

خدمات تشریفات یاکند در زمینه برگزاری جشن تعیین جنسیت

1. ارائه بهترین باغ ها و تالار باغ ها برای برگزاری جشن

قطعاً محل برگزاری جشن می تواند تأثیر زیادی روی کیفیت مراسم شما داشته باشد. یک باغ یا تالار باغ باعث می شود جشن شما خاص و زیباتر شود. برای همین می توانید در این زمینه روی تالار باغ خاص و فوق العاده تیم یاکند حساب باز کنید. این تالار باغ دارای طراحی بی نظیر و زیبایی مثال زدنی است.

 این باغ گنجایش 800 مهمان داشته و به راحتی می توانید یک جشن بزرگ و باشکوه را برای تعیین جنسیت فرزند خود در این تالار باغ خاص و زیبا داشته باشید.

البته تشریفات یاکند با تعداد زیادی از باغ ها و تالار باغ های درجه یک تهران قرار دارد. از این رو شما به راحتی می توانید بسته به شرایط و بودجه خود یک مکان فوق العاده را برای جشن خود انتخاب کنید.

2. ارائه بهترین منوهای غذا، دسر و فینگر فود

قطعاً تهیه انواع دسر، پیش غذا، فینگر فود، غذای اصلی و نوشیدنی های مختلف برای تعداد زیادی مهمان به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. از طرفی تهیه این همه خوراکی و غذا از بیرون می تواند هزینه بسیاری را برای شما در برداشته باشد. این در حالی است که شما می توانید از منوی کاملاً وسیع تشریفات یاکند بهترین غذاها و دسرها را برای پذیرایی از مهمانان خود با کمترین هزینه انتخاب کنید.

تیم یاکند دارای تیمی درجه یک از بهترین و کاربلدترین آشپزهاست. از این رو شما می توانید هر نوع خوراکی و غذایی را به این تیم سفارش دهید و مطمئن باشید که آن ها را در روز مهمانی با بهترین کیفیت خواهید داشت.

3. تهیه بهترین و خاص ترین کیک برای مراسم تعیین جنسیت

قطعاً کیک جشن تعیین جنسیت یکی از مهم ترین المان های جشن خواهد بود. لذا به هیچ عنوان نباید تهیه آن را به هر کسی سپرد. تیم تشریفات یاکند همچنین دارای حرفه ای ترین قنادهاست. برای همین شما می توانید حرفه ای ترین و خاص ترین کیک های جشن تعیین جنسیت را از این تیم بخواهید.

هر کیکی که مد نظر شماست به حرفه ای ترین شکل ممکن توسط قنادان تیم یاکند برای شما آماده می شود. علاوه بر آن کافی است شما یا شخص سومی که از جنسیت مطلع است جنسیت را به تیم یاکند اطلاع دهد. بعد از آن شما می توانید کیکی زیبا با باطنی به رنگ جنسیت نوزاد را دریافت کنید.

4. ارائه بهترین استندها و دکور

قطعاً شما هم دوست دارید در جشن تعیین جنسیت جایگاهی خاص و زیبا برای برگزاری جشن و عکس و فیلمبرداری داشته باشید. تیم یاکند بهترین طراحان دکور را دارا می باشد. از این رو شما می توانید جذاب ترین دکور و استند را این تیم بخواهید.

شما می توانید با تزئیناتی بادکنکی به رنگ آبی و صورتی یک دکور فوق العاده داشته باشید. قطعاً این کار جذابیت خاصی به مراسم شما می بخشد.

5. انجام بهترین گل آرایی ها

به غیر از تزئین با بادکنک شما همچنین می توانید بخش هایی از فضای مراسم یا کل آن را با گل هایی زیبا دیزاین کنید. تیم درجه یک یاکند ارائه دهنده بهترین گل آرایی ها برای جشن تعیین جنسیت شما خواهد بود. شما همچنین می توانید برای دیزاین میز مهمانان نیز از گل ها استفاده کنید.

 بی شک گل ها زیبایی و لطافت خاصی به جشن شما می بخشند. برای همین ترکیب آن ها با وسایل تزئینی مثل بادکنک می تواند بسیار جذاب باشد.

6. بهترین دیزاین میز پذیرایی

اگر دوست دارید پذیرایی از مهمانان به صورت سلف سرویس باشد می توانید روی تیم میز آرایی یاکند حسابی ویژه باز کنید. تیم یاکند به بهترین شکل میز پذیرایی را برای شما دیزاین خواهد نمود. از این رو شما می توانید یک میز فوق العاده جذاب و خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان خود مهیا کنید.

قطعاً یک میز زیبا جذابیت مهمانی شما و نیز رضایت مهمانان را بسیار بالا خواهد برد.

7. ارائه بهترین ایده ها برای سورپرایز اعلام جنسیت نوزاد

تیم یاکند در کنار شماست تا بهترین جشن تعیین جنسیت را داشته باشید. همه ما به خوبی می دانیم که مهم ترین بخش هر جشن تعیین جنسیت زمانی است که جنسیت بچه مشخص می شود. لذا بسیار مهم است که این کار با ایده ای خاص و جذاب انجام شود.

شما می توانید به کمک تیم یاکند بهترین و جدیدترین روش های سورپرایز را برای اعلام جنسیت نوزاد خود انتخاب کنید. برای هر روشی بهترین امکانات برای شما فراهم خواهد شد.

 

8. برخورداری از حرفه ای ترین تیم فیلمبرداری

قطعاً تنها یک فیلم باکیفیت و حرفه ای می تواند خاطرات جشن تعیین جنسیت فرزند شما را برای شما زنده نگه دارد. این فیلم قرار است توسط فرزند شما دیده شود و برای همین خیلی مهم است که یک فیلم خوب و جذاب باشد.

برگزاری جشن تعیین جنسیت تهران

فیلمبرداری تخصصی مراسم تعیین جنسیت نوزاد = تیم تشریفات یاکند

تیم یاکند برای فیلمبرداری و ثبت لحظات شیرین شما بهترین فیلمبرداران و تجهیزات را فراهم خواهد نمود. برای همین هیچ نگرانی از بابت فیلمبرداری و ثبت لحظه به لحظه این جشن رویایی و زیبا نداشته باشید.

9. امکان بستن قرارداد با بهترین دیجی و گروه موزیک

هر جشنی برای آن که شاد و پر شور و نشاط تر باشد به موسیقی متناسب با جشن نیاز دارد. شما می توانید برای جشن تعیین جنسیت به واسطه تیم یاکند از حضور حرفه ای ترین و مطرح ترین خواننده ها و دیجی های کشور بهره مند شوید.

از این رو شما خاص ترین جشن را خواهید داشت چرا که موسیقی در گرم نگه داشتن جشن شما بسیار موثر است.

10. ارائه خاص ترین مراسم آتش بازی

یکی دیگر از امکاناتی که باعث می شود جشن شما بسیار جذاب و پرهیجان تر باشد مراسم آتش بازی و استفاده از فشفه، فواره های نور و شعله های رنگی است. برای مثال شما می توانید بخش اعلام جنسیت فرزند خود را در فضای باز باغ برگزار کرده و پس از تعیین جنسیت با پخش شعله های رنگی در آسمان به جشن خود شور و نشاط بسیاری ببخشید.

11. دارای مهماندارانی خوش مشرب و حرفه ای

پذیرایی از مهمانان آن هم زمانی که تعداد آن ها بسیار زیاد است کاری بسیار وقت گیر و پر زحمت است. اما این کار به کمک مهمانداران تیم یاکند به کاری بسیار آسان تبدیل خواهد شد. اگر در باغ تالار یاکند مراسم خود را برگزار کنید صفر تا صد امور پذیرایی و خوش آمدگویی به مهمانان توسط مهمانداران خوش برخورد تیم یاکند انجام خواهد شد.

علاوه بر آن در صورتی که قصد داشته جشن تعیین جنسیت را در خانه یا باغ خود برگزار کنید باز هم می توانید از تیم یاکند درخواست اعزام مهماندار را به محل برگزاری مراسم خود نمایید. با این کار در خانه نیز به راحتی می توانید جشن تعیین جنسیت را برپا کرده و به خوبی و به نحو احسن پذیرایی و رسیدگی به مهمانان را انجام دهید.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد تمامی آن چه که نیاز است در مورد جشن تعیین جنسیت بدانید در اختیار شما قرار گیرد. در ادامه نیز یک تیم تشریفاتی حرفه ای و درجه یک معرفی شد و با خدمات آن آشنا شدیم.

اگر شما هم دوست دارید مراسم تعیین جنسیت فرزند خود را به یک روز خاص و به یادماندنی تبدیل کنید کافی است به سراغ تشریفات یاکند بروید. این تیم قطعاً جشنی به یادماندنی را برای شما تدارک خواهد دید.

شما عزیزان این امکان را داشته تا پیش از برگزاری مراسم با کارشناسان تیم یاکند مشورتی داشته باشید. کارشناسان یاکند مشاوره ای تخصصی و بی طرفانه در زمینه برگزاری جشن تعیین جنسیت و تشریفات جشن تعیین جنسیت به شما ارائه خواهد نمود.

تیم یاکند بسته به بودجه شما عزیزان و نیز با توجه به سلیقه شما بهترین پکیج های جشن تعیین جنسیت را به شما معرفی می کند. از این رو با هر بودجه ای می توانید به کمک تشریفات یاکند یک جشن خاص و لاکچری را برای روز تعیین جنسیت فرزند دلبند خود تدارک ببینید.