امتیاز به ما یادت نره!

آیا با چگونگی گل آرایی مجالس عروسی آشنایی دارید؟ امروزه یکی از اصلی ترین بخش های مکان هایی که مجالس مختلف در آن ها برگزار می شود، دیزاین است. گل آرایی مجالس از قدیم تا به الان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین روش ها برای دیزاین به شمار می رود که در بسیاری از مراسم ها این سبک را مشاهده می کنید.
منظور از گل آرایی سبکی از دیزاین است که در آن به جای استفاده از اکسسوری ها، فضا با گل های مختلف تزیین می شود. گل آرایی روش های مختلفی دارد که متناسب با سلیقه، بودجه و فضا متفاوت است.
نوع و تعداد گل های به کاررفته در این نوع دیزاین ‌و سبک طراحی آن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد در تعیین هزینه گل آرایی مجلس عروسی نیز موثر است. بنابراین برای انجام این دیزاین در مراسم خود بهتر است به صورت جزئی تر با آن آشنا شوید.

گل آرایی مجالس عروسی شامل چیست؟

دیزاین یکی از اصلی ترین بخش های هر مراسم از جمله عروسی است که روز به روز بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد. چنان که این روزها از شیوه ها گوناگونی برای دیزاین و چیدمان استفاده می شود اما پرطرفدارترین آن ها، گل آرایی است.
گل آرایی به سبکی از دیزاین گفته می شود که همانطور که از عنوان آن مشخص است، با استفاده از گل ها به چیدمان و افزایش جلوه فضا می پردازند. در این نوع دیزاین گاهی گل با اکسسوری ها، بادکنک ها وغیره ترکیب می شود اما گاهی اوقات گل ها به تنهایی زینت بخش خواهند بود.
نکته دیگر درباره گل آرایی باغ تالار شرق تهران یا دیگر مکان ها برای برگزاری مجلس عروسی این است که از این روش دیزاین برای فضاها و محیط های مختلف استفاده می کنند. به طوری که شما می توانید برای افزایش جلوه فضای مراسم خود تمامی این فضاها یا تنها برخی از آن ها را گل آرایی کنید.
بنابراین ما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به معرفی فضاهای موجود در مجالس عروسی که قابلیت گل آرایی را دارند، می پردازیم.

گل آرایی سردر و مسیر ورود عروس و داماد

یکی از قسمت های مهم در گل آرایی مجالس عروسی، سردرد و مسیر ورودی تالار، باغ یا باغ تالار مورد نظر شما برای برگزاری این مراسم است. به طوری که اگر مکان مورد نظر شما سردر به خصوصی داشته باشد، می توانید با استفاده از انواع گل ها آن را دیزاین کنید.
زیرا ابتدایی ترین بخش از مجلس عروسی که مهمانان آن را مشاهده می کنند، سردرد تالار یا باغ است. پس از این بخش همه افراد وارد مسیر ورودی می شوند. در بسیاری از تالارها با استفاده از گل آرایی این فضا را تزیین می کنند.تشریفات و حدمات عقد
به عنوان مثال ممکن است تاج گل های به خصوصی طراحی و در کنار مسیر قرار داده شود یا گلدان های گل را در اطراف مسیر مشاهده کنید. برخی مکان ها نیز با گلبرگ گل هایی همچون رز این مسیر را زیباتر می کنند.
گل آرایی سردر و مسیر ورودی نه تنها برای جلب توجه مهمانان و جلوه گری فضا اهمیت دارد بلکه باعث ثبت عکس و فیلم هایی زیبا در هنگام ورود عروس و داماد می شود.

گل آرایی جایگاه عروس و داماد

یکی دیگر از بخش های گل آرایی مجالس عروسی، جایگاه عروس و داماد است. جایگاه عروس و داماد شامل فضایی می شود که بالاتر از قسمت های دیگر تالار یا باغ قرار گرفته است و مهمانان دید بیشتر و بهتری به آن دارند.
جایگاه عروس و داماد فضایی است که عروس و داماد از بدو ورود تا پایان عروسی آنجا می نشینند و عکس و فیلم های خانوادگی، دوستانه وغیره نیز در آن فضا ثبت می شود. به همین دلیل از نظر دیزاین اهمیت بسیاری دارد و تعداد زیادی از تالارها و باغ تالارها برای افزایش جلوه محیط به گل آرایی این بخش می پردازند.
چنان که حتی اگر شما نخواهید، این بخش از اکثر تالارها مانند گرانترین باغ تالار تهران گل آرایی دارد. گاهی این گل آرایی با گل های مصنوعی است و گاهی نیز از گل های طبیعی برای دیزاین این بخش استفاده می کنند.
به همین دلیل اگر هیچ یک از فضاهای دیگر مراسم خود را گل آرایی نمی کنید، توصیه می کنیم از این قسمت هرگز غافل نشوید.

گل آرایی میز پذیرایی مهمانان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به گل آرایی مجالس عروسی اهمیت زیادی می دهند، علاوه بر فضاهای گفته شده حتما بخش پذیرایی از مدعوین و مهمانان خود را نیز گل آرایی کنید. اگر تا به حال دقت کرده باشید، در رستوران ها، کافی شاپ ها، تالارها، باغ ها وغیره روی میزهای پذیرایی یک شاخه یا گلدان گل مصنوعی یا طبیعی وجود دارد.تشریفات مجالس چه خدماتی دارد
اما امروزه دیزاین این بخش در مجالس اهمیت بیشتری پیدا کرده است و افراد به جای یک شاخه گل نسبت به تزیین میزها با استفاده از یک سبد گل طراحی شده متناسب با گل آرایی دیگر بخش های تالار اقدام می کنند.
گل آرایی این بخش علاوه بر اینکه نشان دهنده احساس احترام و خوشحالی شما از حضور مهمانانتان است بلکه باعث افزایش جلوه محیط عروسی می شود.

گل آرایی و دیزاین شام

علاوه بر همه موارد گفته شده، شما می توانید میز شام عروسی را نیز گل آرایی کنید. این کار بخشی از دیزاین میز شام نیز به شمار می رود و باعث می شود که شامی دلچسب و زیبا از عروسی شما در خاطر مهمانان باقی بماند.
این بخش از گل آرایی مجالس عروسی نیز به شکل های مختلفی مانند شاخه گل، گلدان گل، گلی تزیین شده وغیره انجام می شود. یکی از جدیدترین و پرطرفدارین گل آرایی های میز شام این است که شام مهمانان روی میزهای بزرگ سرو می شود، در وسط میزها به صورت سرتاسری گل آرایی انجام می دهند.
همچنین اگر بخشی یا کل شام عروسی شما سلف سرویس است، میز آن را نیز می توانید گل آرایی کنید. بدین شکل با زیباترین شام از مهمانان خود پذیرایی خواهید کرد. برای انجام این نوع از دیزاین می توانید از مراکز تشریفات مجالس مانند مجموعه تشریفاتی یاکند کمک بخواهید.

هزینه گل آرایی مجالس عروسی چقدر است؟

اگر به گل آرایی مراسم خود علاقه دارید اما بودجه کافی ندارید، باید بدانید قیمت و هزینه گل آرایی مجلس دقیقا به خود شما بستگی دارد. زیرا عوامل بسیاری همچون موارد زیر تعیین کننده هزینه گل آرایی عروسی هستند و این شما هستید که آن ها را انتخاب می کنید:
• فضای مورد نظر برای گل آرایی
• تعداد گل ها
• نوع گل های مورد استفاده
• سبک مورد نظر برای گل آرایی
• و بسیاری موارد دیگر.
بنابراین همه افراد با هر میزان بودجه می توانند در عروسی خود گل آرایی داشته باشند اما نوع، سبک وتعداد گل های آن ها متفاوت خواهد بود.

مهم ترین نکات در گل آرایی عروسی

تا به اینجا متوجه شدید که کدام یک از قسمت های محل برگزاری مراسم عروسی خود را می توانید گل آرایی کنید و با چگونگی هزینه این سبک دیزاین آشنا شدید. حال باید بدانید گل آرایی کار ساده ای نیست و برای دیزاین فضای مورد نظر با این سبک از چیدمان باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.
زیرا هر گونه سهل انگاری در این زمینه موجب از دست رفتن هزینه پرداختی شما و در عین حال عدم دریافت نتیجه مطلوب می شود. بنابراین باید بدانید نکات حائز اهمیت در رابطه با تشریفات گل آرایی مجالس عروسی عبارت هستند از:

انتخاب سبک، نوع و تعداد گل ها

ابتدایی ترین نکته ای که برای گل آرایی هر مجلس همچون عروسی باید به آن توجه کنید، انتخاب سبک، تعداد و نوع گل ها است. امروزه به دلیل افزایش استقبال از این شیوه دیزاین، سبک های مختلفی برای آن وجود دارد.
این سبک ها بر اساس نوع مراسم، فضا، نور، سلیقه و حتی بودجه شما متفاوت است. بنابراین می توانید با کمک متخصصان حرفه ای در این حوزه زیباترین سبک را برای گل آرایی مجلس خود انتخاب کنید. به عنوان مثال برخی از افراد تنها با یک نوع گل یا دو نوع یا انواع گل ها به دیزاین فضای عروسی خود می پردازند.تشریفات مجالس عقد
این دقیقا به سبک و طراحی گل آرایی مورد نظر شما بستگی دارد. همچنین زمانی که سبک مورد نظر را انتخاب کردید، متناسب با آن باید به انتخاب انواع گل ها بپردازید. در انتخاب گل ها برای گل آرایی مجالس عروسی باید به ظاهر گل ها توجه کنید.
به عنوان مثال از برخی از گل ها مانند رز در این شیوه دیزاین به عنوان گل های مرکزی یاد می شود یا بعضی از آن ها همچون مریم یا گلایل، گل های کشیده هستند. علاوه بر این ها حتما باید گل هایی مانند عروس، میخک، آهار وغیره را به عنوان گل های پرکننده انتخاب کنید.
پس از انتخاب نوع گل به مرحله انتخاب و تصمیم گیری درباره تعداد گل ها می رسید که به عوامل مختلفی مانند سبک گل آرایی، بودجه و فضایی که قصد دیزاین آن را دارید، بستگی دارد.

اهمیت برقراری هارمونی

یکی دیگر از نکاتی که در گل آرایی مراسم عروسی باید به آن توجه کنید، برقراری هارمونی است. هنگام انتخاب گل ها باید به رنگ وسایل و سبک طراحی و معماری فضایی که قصد برگزاری مراسم در آن را دارید، دقت کافی را داشته باشید.
سپس متناسب با آن ها به انتخاب گل هایی با رنگ ها و مدل هایی که با فضا هارمونی داشته باشند، اقدام کنید. بدین شکل علاوه بر افزایش جلوه فضا، نظم زیبایی را در محیط احساس می کنید که نه تنها برای شما بلکه برای مهمانان بسیار خوشایند خواهد بود.

گل آرایی توسط متخصصان

دیگر نکته قابل توجه، اهمیت درخواست کمک از متخصصان و استفاده از تشریفات گل آرایی مجالس عروسی است. اگر می خواهید زیباترین گل آرایی را در مراسم عروسی خود داشته باشید که چشم همگان را خیره کند، بهتر است این بخش از مجلس را به افراد متخصص بسپارید.
متخصصان حرفه ای در گل آرایی به شما کمک می کنند زیباترین و به روزترین سبک را برای گل آرایی مجلس خود انتخاب کنید. همچنین آن ها با قواعد برقراری هارمونی، انتخاب تعداد و نوع گل ها و مواردی از این دست بسیار باتجربه هستند.
بنابراین با کمک آن ها دچار هیچ گونه مشکلی در گل آرایی عروسی خود نخواهید شد. ضمن اینکه به بهترین شکل فضا را برای شما با گل ها تزیین می کنند. پس برای داشتن زیباترین دیزاین با گل در مراسم عروسی در باغ عمارت تهران بهتر است حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

زیباترین گل آرایی در مجالس عروسی با بهترین تشریفات

از آنجاکه اهمیت گل آرایی در مجالس عروسی روز به روز افزایش پیدا می کند، امروزه در بسیاری از مراکز تشریفاتی خدمات گل آرایی نیز عرضه می شود. البته توجه داشته باشید که به مجموعه تشریفاتی مراجعه کنید که این خدمات را توسط افراد متخصص به شما ارائه دهد.وظایف تشریفات مجالس
در این رابطه باید بدانید مجموعه یاکند یکی از مراکز تشریفات گل آرایی مجالس عروسی به شمار می رود که تیمی متخصص در این زمینه دارد. چنان که افرادی حرفه ای، مجرب و آشنا به جدیدترین متدها و سبک های روز دنیا برای گل آرایی در این مرکز به گل آرایی مجالس مختلف همچون عروسی می پردازند. پس با اطمینان خاطر می توانید دیزاین فضای عروسی خود را با استفاده از این شیوه به یاکند بسپارید.

در نتیجه

گل آرایی یکی از سبک های قدیمی دیزاین فضا برای برگزاری مجالس مختلف از جمله عروسی است که امروزه طرفداران بیشتری دارد. گل آرایی در مجالس عروسی شامل موارد گوناگونی از جمله سردرد، مسیر ورودی، جایگاه عروس و داماد، میز مدعوین، میز شام وغیره می شود.
همچنین عوامل بسیاری همچون تعداد و نوع گل ها، فضای مورد نظر، سبک گل آرایی وغیره بر هزینه گل آرایی مجالس عروسی تاثیر دارند. علاوه بر این ها برای گل آرایی عروسی خود باید به نکات مهمی از جمله برقراری هارمونی، انتخاب بهترین سبک و نوع گل، تعداد مناسب گل و درخواست کمک از متخصصان توجه داشته باشید. زیرا تنها در این صورت گل آرایی فضای شما به زیباترین شکل ممکن انجام می شود.
برای گل آرایی مجلس خود توسط افراد متخصص کافی است به مراکز تشریفاتی مانند یاکند که به تیمی متخصص و مجرب در این زمینه مجهز است، مراجعه کنید. بدین شکل گل آرایی مراسم شما با هارمونی زیبا، به روزترین سبک و در کم ترین زمان انجام می شود.