امتیاز به ما یادت نره!

نکاتی برای انتخاب باغ تالار مناسب

بی شک مهم ترین گزینه ها برای داشتن یک شب رویایی و خاص در شب ازدواج، تولد، سالگرد ازدواج، جشن تعیین جنسیت و… انتخاب یک باغ تالار مناسب است. در واقع می توان گفت با انتخاب یک باغ تالار مناسب نصف راه را طی کرده اید. این موضوع باعث شده افراد به ویژه برای انتخاب بهترین باغ تالار برای جشن ازدواج خود دچار سردرگمی شوند.

این روزها در تهران باغ تالارهای زیادی وجود دارند و این موضوع انتخاب یک باغ تالار مناسب را به کاری دشوار تبدیل کرده است. اما ما در کنار شما هستیم تا یک انتخاب عالی و درجه یک برای برگزاری مهم ترین شب زندگی خود داشته باشید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه بهترین تالار باغ را برای مراسم خود انتخاب کنید:

باغ تالار

به طور معمول همیشه یکی از اولویت های زوجین برای برگزاری مراسم ازدواج، باغ تالار است. باغ تالار به واسطه سرسبزی و شادابی که داشته یکی از بهترین محیط ها برای برگزاری جشن ازدواج به شمار می رود. باغ تالارها به ویژه در فصل بهار یکی از جذاب ترین لوکیشن ها برای جشن عروسی هستند. به نوعی انگار مراسم ازدواج شما در دل طبیعت برگزار شده و یک جشن خاص و رویایی را تجربه خواهید کرد.

تفاوت تالار و باغ تالار

در تالارها صرفاً فضایی سرپوشیده و به طور معمول واقع در شهر برای برگزاری مراسم در نظر گرفته خواهد شد. در واقع در این نوع محیط های برگزاری مراسم مختلف اغلب امکان بهره مندی از فضای باز برای شما به عنوان صاحب مراسم وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که باغ تالارها به غیر از بخش سرپوشیده تالار، دارای فضایی باز و سرسبز می باشند. این بخش به نوعی با گیاهان، درختان و گل ها پوشیده شده اند و یک محیط عالی برای برگزاری مراسم به شمار می روند. در باغ تالارها ضمن فراهم شدن فضای باغ، قسمت تالار نیز برای مهمانانی که به هر دلیلی نظیر سرما و گرمای احتمالی، بودن در یک محیط سرپوشیده را ترجیح خواهند داد مهیا و آماده سازی خواهد شد.

البته برای آن که یک باغ تالار برای برگزاری یک مراسم ایده آل مناسب باشد بایستی از تجهیزات و امکانات بسیاری بهره مند باشد. در ادامه با هم ویژگی های یک باغ تالار مناسب را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

دی جی مهمانی

ویژگی های بهترین باغ تالار برای برگزاری مراسم مختلف

1. قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب

نیاز است که باغ تالار مورد نظر از موقعیت جغرافیایی و لوکیشن مناسبی برخوردار باشد. به نوعی باید رفت و آمد برای مهمانان آسان باشد و از هر جای تهران به راحتی بتوانند به تالار باغ انتخابی بیایند. به طور معمول بسیاری از عروس و دامادها توجهی به این موضوع نداشته و این موضوع باعث می شود خیلی دیر به مراسم برسند، به دلیل طولانی بودن مسیر آرایش صورت و موی عروس به هم بخورد، احتمال تصادفات جاده ای بالا برود و همچنین مهمانان از دوری راه شکایت داشته باشند.

لذا برای انتخاب یک تالار باغ مورد نظر اول از همه مطمئن گردید که رفت و آمد به آن برای شما و مهمانان آسان است. با این کار بی شک شما و مهمانان خاطره بدی از مسیر تالار نخواهید داشت.

2. طراحی و دکوراسیون بهترین باغ تالار

بسیار مهم است که باغ تالار انتخابی از طراحی جذاب و دکوراسیونی ایده آل برخوردار باشد. از آن جایی که هدف اصلی هر زوجی از انتخاب باغ تالار برای برگزاری مراسم ازدواج خود، سرسبزی و فضای باز آن است؛ لذا نیاز خواهد بود که باغ تالار انتخابی دارای درختانی زیبا و شاداب، گل ها و گیاهانی جذاب باشد.

مطمئن گردید که باغ تالار مورد نظر دارای فضای جذاب و چشم نوازی است و برای دیزاین آن از به روزترین طراحی ها بهره گرفته شده است. در این زمینه هر چه باغ تالار مورد نظر از فضاهایی نظیر آب نما، آلاچیق و… برخوردار باشد طبیعتاً جلوه و جذابیت بیشتری خواهد داشت.

3. برخورداری از نورپردازی مناسب

نورپردازی نیز یکی دیگر از مهم ترین گزینه هایی است که به یک باغ تالار جذابیت خاصی می بخشد. به کمک نورپردازی های حرفه ای و استفاده از ریسه های رنگی بر روی درختان و گیاهان، فضای باغ تالار بسیار خاص و چشم نواز خواهد بود. برای همین توصیه می شود باغ تالاری را انتخاب کنید که از یک نورپردازی حرفه ای و مدرن برخوردار باشد.

استفاده از نورهای مناسب باعث می شود باغ تالار به ویژه در شب زیبایی دو چندانی پیدا کند و فضای عاشقانه و زیبایی در محل برگزاری مراسم شما ایجاد شود. نورپردازی ایده آل باعث می شود همچنین زیباترین فیلم و عکس ها را از شب مراسم ازدواج خود داشته باشید.

همچنین حتماً مطمئن گردید که بخش مهمانان و نیز پیست رقص دارای نورپردازی مناسبی باشند.  

منو شام نامزدی

4. صندلی مهمانان

میز و صندلی در نظر گرفته شده برای مهمانان نیز از دیگر مواردی است که در انتخاب یک باغ تالار مناسب باید به آن توجه شود. و جنس و مدل آن ها باید دارای کیفیت مطلوبی باشد. از آن جایی که مهمانان قرار است تا آخر شب روی این صندلی ها بنشینند بسیار مهم است که این صندلی ها برای آن ها کاملاً راحت باشد و از نشستن روی آن ها حس خوبی داشته باشند.

روکش میز و صندلی ها نیز باید زیبا، تمیز و باکیفیت باشند. مطمئن گردید که در روز مراسم روکش ها کاملاً اتوکشی شده و بدون هر نوع لکه ای هستند.

5. جایگاه عروس

مهم ترین بخش باغ تالار، جایگاه عروس و داماد است. لذا باید این بخش کاملاً خاص و متفاوت باشد. شما می توانید از مدیریت باغ تالار درخواست کنید که این بخش را به سلیقه شما دیزاین کنند. البته باید ابتدا مطمئن باشید که به خوبی از عهده این کار برآمده و روز مراسم با یک دیزاین عجیب و غریب رو به رو نخواهید شد.

علاوه بر آن جایگاه عروس و داماد باید در بخشی از باغ قرار گرفته که از آن جا به تمامی بخش های باغ اشراف داشت و عروس و داماد بتوانند تمامی مهمانان را ببینند و البته مهمانان نیز از همان دور به خوبی عروس و داماد را نظاره گر باشند.

6. برخورداری از پارکینگ اختصاصی

در انتخاب یک باغ تالار مناسب نیاز است که از وجود پارکینگ اختصاصی در باغ تالار اطمینان پیدا کنید. با توجه به آن که اغلب باغ تالارها خارج از شهر هستند نیاز است که با وجود یک پارکینگ اختصاصی امنیت خودروی مهمانان را تأمین نمود.

این که باغ تالار انتخابی دارای پارکینگ اختصاصی با تعدادی نگهبان باشد حس آرامش را به مهمانان خواهد داد و باعث می شود با خیالی آسوده تا آخر مهمانی شما را همراهی کنند و فکر خودرو ذهن آن ها را مشغول نکند. علاوه بر آن ظرفیت پارکینگ بایستی با تعداد مهمان ها هماهنگ باشد.

7. دارای ظرفیت مناسب

مطمئن گردید که باغ تالار مورد نظر به خوبی ظرفیت تعداد مهمانان شما را دارد. برای این کار لیستی از تعداد مهمانان خود تهیه کرده و حداقل و حداکثر تعداد مهمانان خود را تخمین بزنید. توصیه می شود ظرفیت باغ تالار را کمی بیشتر از تعداد مهمانان خود در نظر بگیرید. با این کار هیچ نگرانی از بابت کمبود جا نخواهید داشت.

8. بهره مندی از آشپزخانه اختصاصی

طبیعتاً انتخاب یک باغ تالار باکیفیت و درجه یک که دارای آشپز اختصاصی باشد بسیار راحت تر از گرفتن غذا از رستوران ها یا درست کردن غذا توسط آشپزهای خانگی است. این کار حتی از نظر هزینه ها نیز برای شما بسیار مناسب تر در خواهد آمد.

تالار باغی را انتخاب کنید که دارای آشپزخانه اختصاصی باشد و بتوانید منوهای غذایی مختلفی را برای مراسم خود انتخاب کنید. وجود آشپزخانه اختصاصی در باغ تالار باعث شده به راحتی بقیه خوراکی ها، دسرها، میوه ها و نوشیدنی ها را نیز به باغ تالار سفارش دهید و هیچ نگرانی از بابت اسباب پذیرایی مهمانان نداشته باشید.

مهماندار جهت پذیرایی

9. دارای مهماندارانی حرفه ای و خوش برخورد

طبیعی است که در روز مراسم، پذیرایی از مهمانان و خوش آمدگویی به تمامی آن ها از عهده صاحب مجلس خارج است. لذا نیاز است که این کار برعهده مهماندارانی کاربلد و حرفه ای گذاشته شود. برای همین توصیه می شود به سراغ باغ تالاری بروید که دارای مهمانداران خوشرو و حرفه ای باشد.

مهماندارانی که به خوبی در بخش های مختلف باغ تالار حضور داشته، مهمانان را راهنمایی کنند، به آن ها خوش آمد بگویند و از آن ها به خوبی پذیرایی کنند. با این کار مطمئن خواهید بود که به خوبی به مهمانان شما رسیدگی شده و مشکلی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اعزام مهماندار خانم و آقا

10. برخورداری از تیم فیلمبرداری حرفه ای

در بین تمام امور برگزاری مراسم می توان به جرأت گفت انتخاب یک فیلمبرداری حرفه ای مهم ترین است. تمامی آن چه در نهایت بعد از مراسم از جشن ازدواج شما برای شما به یادگار خواهد ماند فیلم و عکس های شماست. برای همین بسیار مهم است که فیلمبرداری و عکسبرداری مراسم ازدواج شما به گروهی حرفه ای و کاربلد سپرده شود. تیمی که دارای بهترین تجهیزات بوده و به خوبی کار خود را در زمینه فیلمبرداری و تهیه عکس از مراسم ازدواج بلد باشد.

به طور معمول یک باغ تالار خوب با بهترین فیلمبرداران قرارداد خواهند داشت و شما می توانید برای انتخاب فیلمبرداری نیز از مدیریت باغ تالار کمک بگیرید. در این زمینه باغ تالاری که ارائه دهنده خدمات فیلمبرداری باشد بی شک کار شما را بسیار آسان خواهد ساخت. چرا که دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن یک تیم فیلمبرداری حرفه ای وقت بگذارید.

11. دارای مجوز رسمی

این روزها تعداد باغ تالارهای موجود در تهران بسیار زیاد است. و در این بین بسیاری از باغ تالارها نیز بدون داشتن مجوز رسمی و نیز به صورت غیرقانونی فعالیت دارند. در صورت اجاره کردن این نوع باغ تالارها حتی اگر با هزینه ای بسیار مناسب و پایین تر از دیگر باغ تالارها باشد هیچ تضمینی برای ارائه مراسم ایده آل شما وجود نخواهد داشت.

چرا که این باغ تالارها در واقع متعلق به افرادی غیرحرفه ای و نابلد هستند و هیچ شناختی در زمینه برگزاری مراسم عروسی نخواهند داشت. لذا توصیه می شود در این زمینه دقت کافی به خرج داده و مطمئن گردید که باغ تالاری که انتخاب می کنید دارای مجوز رسمی و قانونی است و به طور کلی فعالیت های آن به صورت قانونی انجام می شود.

منو شام عروسی

12. ارائه خدمات گل آرایی

بی شک وجود گل ها بر سر میز مهمانان، میز سرو، جایگاه عروس و بخش ورودی باغ تالار و… می تواند زیبایی فوق العاده ای به محل برگزاری مراسم شما ببخشد. از این رو بهترین کار این است که برای مناسب تر از آب در آمدن هزینه ها باغ تالاری انتخاب کنید که بتوانید خدمات گل آرایی را نیز در کنار دیگر خدمات دریافت کنید.

13. دارای گروه موسیقی و دیجی

هر مجلس شادی بی شک به یک موسیقی شاد و زیبا نیاز دارد. برای همین نیاز است که برای گرم کردن مراسم ازدواج خود از یک گروه موسیقی حرفه ای یا دیجی کمک بگیرید. به دنبال باغ تالاری باشید که در بین خدمات ارائه شده از سوی آن، گروه موسیقی و دیجی نیز وجود داشته باشد.

گروه موسیقی و دیجی ارائه شده از سوی باغ تالارهای معتبر دارای مجوز هستند و از این رو هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: دی جی مجالس و عروسی

14. ارائه دهنده خدمات آتش بازی

آتش بازی، رقص نور و موارد این چنینی می توانند زیبایی چشم نوازی را به مراسم ازدواج شما و فیلم آن ببخشند. لذا به هیچ عنوان از این موارد غافل نشوید. به سراغ باغ تالاری حرفه ای بروید که در بین خدمات خود، ارائه دهنده خدمات آتش بازی، رقص نور و… باشد.

اجرای آتش بازی در مراسم، آن هم در فضای باز باغ تالار بی شک فوق العاده خواهد بود.

15. دارای تالاری حرفه ای و مدرن

اگر چه اکثر افراد ترجیح می دهند مراسم ازدواج خود را در فضای باز و در قسمت باغ برگزار نمایند. اما گاهی نیز شرایط ایجاب می کند که از فضای تالار نیز استفاده ای داشته باشند. برای مثال ممکن است در پاییز یا بهار به ناگاه باران شروع به باریدن کند. در چنین شرایطی قطعاً نیاز است که همه به بخش تالار رفته و ادامه جشن خود را در این قسمت برگزار کنند.

لذا نیاز است که در قسمت تالار نیز همه چیز برای پذیرایی از مهمانان فراهم باشد. بخش تالار باید به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب مجهز باشد.

تشریفات یاکند ارائه دهنده بهترین باغ تالار تهران

اگر به دنبال یک باغ تالار با تمامی ویژگی های ذکر شده در این مطلب هستید بی شک مجموعه تشریفات مجالس یاکند می تواند به بهترین شکل در این زمینه به شما کمک کند. شما عزیزان می توانید بهترین باغ تالار تهران را از تیم حرفه ای یاکند بخواهید. این تیم به واسطه تجربه و تخصصی که داشته حرفه ای ترین خدمات را در زمینه برگزاری مراسم جشن ازدواج و… به شما ارائه خواهد نمود.

تیم یاکند همواره هدف و اولویت خود را رضایت مشتریان قرار داده و در این زمینه نیز بسیار موفق ظاهر شده است چرا که بیشترین میزان رضایت از سوی مشتریان را در بین مجموعه های مختلف از آن خود نموده است. در ادامه بیشتر با ویژگی های تشریفات یاکند به عنوان بهترین ارائه دهنده باغ تالار برای مراسم ازدواج و… آشنا خواهیم شد:

بهترین تشریفات مجالس شمال تهران

ویژگی های تشریفات یاکند

  1. تشریفات یاکند دارای باغ تالاری با طراحی فوق العاده در شرق تهران است. این باغ تالار بی شک یکی از درجه یک ترین و فول امکانات ترین باغ تالارهای تهران به شمار می رود.
  2. در صورتی که از نظر بودجه دارای محدودیت هستید تشریفات یاکند با باغ تالارهای بسیاری در تهران قرار داشته که همگی در نوع خود بهترین هستند. شما عزیزان این امکان را داشته تا از بین آن ها بسته به توان مالی بهترین انتخاب را داشته باشید.
  3. بر روی تمامی باغ تالارهای انتخابی، شما می توانید از تمامی امکاناتی که در این مطلب به آن ها اشاره شد بهره مند گردید. چرا که تشریفات یاکند در تمامی زمینه های نام برده دارای حرفه ایی ترین و متخصص ترین تیم است.
  4. تشریفات یاکند دارای بیش از 20 سال تجربه در زمینه برگزاری مراسم مختلف از جمله برگزاری مراسم ازدواج می باشد. از این رو بهتر از هر تیم دیگری می تواند به شما در داشتن یک شب رویایی کمک کند.
  5. تیم یاکند از متخصص ترین کارشناسان بهره مند است. لذا شما به راحتی می توانید با این کارشناسان مشورت نموده و از آن ها راهنمایی بخواهید. کارشناسان تیم یاکند در تمامی امور مربوط به مراسم ازدواج شما عزیزان ارائه دهنده بهترین مشاوره ها هستند.
  6. باغ تالارهای ارائه شده از سوی تشریفات یاکند همگی دارای حرفه ای ترین و مدرن ترین طراحی ها می باشند. لذا شما می توانید از بابت برگزاری مراسم ازدواج خود در یک محیط فوق لاکچری اطمینان داشته باشید.
  7. تشریفات یاکند گل آرایی باغ تالار و نیز دیزاین جایگاه عروس را به صورت کاملاً حرفه ای و مطابق با سلیقه عروس و داماد انجام خواهد داد. شما می توانید جدیدترین و بروزترین دیزاین و گل آرایی را از تیم حرفه ای یاکند بخواهید.

حرف آخر

مراسم ازدواج از آن دسته از اتفاقات خوشایندی است که اغلب افراد در طول زندگی خود تنها یک بار آن را تجربه می کنند. برای همین بسیار مهم است که این مراسم به بهترین و خاص ترین شکل ممکن برگزار شود. در این مطلب سعی شد تمامی آن چه که باید در انتخاب یک باغ تالار مناسب در نظر گرفت در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

اما در صورتی که تمایل دارید کلیه امور را به یک تیم کاربلد سپرده و خود با خیالی آسوده صرفاً به دنبال خرید لباس و رزرو آرایشگاه و… باشید کافی است با تشریفات یاکند تماس بگیرید.