4/5 - (3 امتیاز)

قاعدتاً برای برگزاری سمینار در تهران به یک سالن مجهز و بزرگ نیاز است. سالنی که گنجایش تعداد زیادی افراد داشته و امکانات لازم برای برگزاری سمینار و همایش را در خود داشته باشد. این روزها در تهران روزانه سمینارهای مختلفی برگزار می شود. از این رو سالن های بسیاری برای برگزاری سمینار در تهران فراهم است. کافی است بهترین مجموعه تشریفات را برای برگزاری مراسم خود انتخاب کنید. دیگر نیازی نیست که خود به دنبال سالن بگردید. بلکه بهترین سالن های تهران به شما معرفی خواهند شد. از این رو شما به راحتی می توانید بسته به شرایط خود بهترین سالن را انتخاب کنید.

علاوه بر آن به کمک یک تیم تشریفات درجه یک شما همچنین می توانید دیگر امور برگزاری سمینار در تهران را نیز به این تیم محول کرده و تمام تمرکز خود را روی سخنرانی و سمینار گذاشته و هیچ نگرانی از برگزاری مراسم نداشته باشید.

در این مطلب بیشتر در مورد برگزاری سمینار در تهران و نیز بهترین مجموعه تشریفات برگزارکننده سمینار و همایش در تهران آشنا خواهیم شد. اگر شما هم مایلید بدون هیچ دغدغه ای یک سمینار حرفه ای و شکیل برگزاری کنید توصیه می شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید. با ما همراه باشید:

در این محتوا می خوانید:

سمینار و هدف برگزاری آن

سمینارها به طور معمول با هدف توضیح و سخنرانی در رابطه با موضوعی خاص برگزار می شوند. در سمینارها یک یا چند سخنران وجود داشته که بسته به موضوع اصلی سمینار برای حضار و شرکت کنندگان به سخنرانی می پردازند.

 به طور معمول سمینارها ممکن است با یک یا چندین هدف برگزار شوند. به عنوان نمونه سمینارهای آموزشی با هدف آموزش موضوع یا مهارتی خاص برگزار می شوند. در واقع در این نوع سمینارها افراد برای بالا بردن دانش خود در زمینه ای خاص گرد هم جمع خواهند شد.

حال آن که برخی از سمینارها در کنار هدف آموزشی، ممکن است هدف انگیزشی نیز داشته باشند. در واقع ممکن است در کنار آموزش یک مهارت، شوق و اشتیاق راه اندازی یک کسب و کار از طریق آن مهارت نیز در افراد به وجود آورده شود.

نحوه برگزاری سمینار در تهران

همیشه نیاز است که برای برگزاری سمینار در تهران از قبل برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد. با این کار می توان مطمئن بود که یک سمینار حرفه ای و مطلوب در پیش دارید. به طور کلی برای داشتن یک سمینار یا همایش عالی نیاز است که 16 مرحله را در نظر داشته باشید.

برگزاری سمینار در تهران

یاکند با توجه به تخصص و تجربه ای که در زمینه برگزاری سمینار در تهران داشته به خوبی می تواند به شما در ارائه بهترین سمینارها کمک کند.

به نوعی باید یک برنامه دقیق داشت. توصیه می شود در زمانی مناسب ابتدا برای برگزاری سمینار برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. هر چه زودتر به فکر برنامه ریزی باشید چرا که با این کار طبیعتاً آرامش بیشتر و دل مشغولی کمتری در مورد برگزاری سمینار در تهران خواهید داشت. در برنامه ریزی خود 16 مورد زیر را حتماً لحاظ کنید:

تعیین اهداف خود از برگزاری سمینار در تهران

بنویسید که برای چه هدفی قصد راه اندازی سمینار را دارید. مشخص کنید که هدف شما برای افرادی که شرکت کننده در سمینار شما هستند چیست؟ این اهداف باید مفید و باارزش باشند. این را در نظر داشته باشید که نوشتن باعث می شود بهتر روی اهداف خود متمرکز شوید.

اختصاص بودجه ای مناسب جهت برگزاری سمینار در تهران

حتماً به خوبی به این موضوع واقف هستید که برگزاری سمینار در تهران برای شما هزینه هایی را در برخواهد داشت. که البته این هزینه ها غالباً از طریق فروش بلیط ورودی به راحتی قابل جبران است.

برای بلیط ورودی برای سمینار خود قیمتی تعیین کنید. و تمامی جوانب و جزئیات مالی را در نظر بگیرید.

تعیین تاریخ و زمان سمینار

برای برگزاری سمینار در تهران دو تاریخ را مشخص کنید. یک تاریخ را به عنوان تاریخ اصلی تعیین کنید و تاریخی را نیز به عنوان تاریخ پشتیبان در نظر بگیرید. چرا که احتمال داشته به دلایلی نیاز به تغییر تاریخ برگزاری سمینار باشد.

تعیین یک مکان جهت برگزاری سمینار، محل جلسات و فروش بلیط

باید ببینید که بهترین محل برای برگزاری سمینار شما کدام است. از بین مکان های مختلف بهترین را انتخاب کنید. شما همچنین باید برای جلسات پیش از برگزاری سمینار نیز مکانی را در نظر بگیرید.

در این جلسات باید تخمین زده شود چه تعداد افراد قصد شرکت در سمینار شما را خواهند داشت. حتماً مطمئن گردید که محل برگزاری جلسات و سمینار کاملاً مجهز هستند و از امکاناتی نظیر وای فای برخوردارند. علاوه بر آن برای فروش بلیط برگزاری سمینار در تهران نیز برنامه ریزی داشته و تعیین کنید که فروش آن ها باید به چه فروشنده ای سپرده شود.

تحقیق پیرامون سخنرانان مختلف

در مورد سخنرانان موفق در زمینه مشابه خود تحقیق کنید، سخنرانی های آن ها را بررسی کنید و به یک جمع بندی برسید. از طریق مذاکرات ضبط شده سخنرانان شما می توانید به جواب سوالاتی پیرامون تاریخ برگزاری مراسم، جبران خسارت، نوع و مدت زمان سخنرانی برسید.

پیدا کردن اسپانسر

بهتر است برای پیدا کردن اسپانسر، به تحقیق در مورد اسپانسرهای سمینارهای مشابه شما و برندتان بپردازید. در نهایت لیستی از بهترین اسپانسرها تهیه کرده و به آن ها ایمیل بزنید.

انجام کارهای مرتبط با سخنران ها

هزینه سخنران ها را مشخص کرده و اقدام به نهایی ساختن قراردادها کنید. باید به دریافت عکس ها و اطلاعات شخصی آن ها پرداخته و برای آن ها به فکر تأمین وسایل رفاهی باشید.

مدیریت امور مالی 

به خوبی باید هزینه هایی نظیر بلیط یا ثبت نام، کمک های مالی و سهم اسپانسرها را سازماندهی کنید. با این کار به خوبی می توان به تمامی موارد مالی اشراف داشت.

طراحی وب سایت سمینار

بسته به نیاز خود می توانید یک وبسایت راحت اندازی کنید یا شاید هم ترجیح می دهید به صفحه ثبت نام خود ترافیک مستقیمی داشته باشید. در صورت نیاز به وب سایت توصیه می شود به دنبال افرادی متخصص در این باره باشید. پس از مشورت با متخصصات وب، شما این امکان را داشته تا به بروزرسانی سایت خود پرداخته یا این که سایت جدیدی راه اندازی کنید.

باید ببینید که آیا سایت شما شرایط افزایش ترافیک را دارد یا خیر؟ چرا که این سایت برای فروش باید از ترافیک مناسبی برخوردار باشد. همچنین مطمئن باشید که دارای سایتی بهینه هستید.

تبلیغات

حال نوبت به آغاز تبلیغات می رسد. برای این کار اقدام به ایجاد سند پیام رسانی متناسب با نام تجاری خود نمایید. شما باید به کمک ایمیل و شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغ سمینار خود کنید. از جمله اقداماتی که می توانید در زمینه تبلیغات سمینار خود انجام دهید می توان به ثبت سمینار خود در تقویم رویدادهای آنلاین، ایجاد فیلم های تبلیغاتی و به اشتراک گذاری آن ها در رسانه های اجتماعی و… اشاره نمود.

نهایی سازی جزئیات محل برگزاری سمینار در تهران

مطمئن گردید که تمامی مجوزهای مورد نیاز برای برگزاری سمینار در محل مورد نظر گرفته شده اند. همچنین توصیه می شود به کنترل نیازهای امنیتی پرداخته و برنامه ریزی دقیقی برای آن ها داشته باشید. 

تهیه دستور کار سمینار

برای اجرای برنامه در روز برگزاری سمینار برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. باید مشخص شود که به ترتیب چه کسانی باید در آن روز صحبت کنند. توصیه می شود در این برنامه زمانی را برای استراحت شرکت کنندگان در نظر بگیرید. در واقع نباید با سخنرانی های پشت سر هم حضار را خسته کرد.

متقاعد سازی متقاضیان علاقمند

ارسال ایمیل باید سه تا چهار هفته آخر انجام شود تا افراد به خوبی محدودیت زمانی را احساس کرده و بیشتر برای ثبت نام عجله کنند. افرادی که ثبت نام یا خرید نصفه داشته اند نیز باید مورد تبلیغات خاصی قرار بگیرند.

نهایی کردن متون و برنامه زمانی

حتماً متون و برنامه نهایی را چک کنید و مطمئن گردید که برنامه یکسانی برای تمامی سخنرانان چیده اید.

در نظرگیری پک های سمیناری برای تبلیغات و معرفی شرکت یا سازمان خود

بهتر است برای تبلیغات و ارائه بروشورهای خود به سراغ ست های سمیناری بروید که پس از سمینار نیز توسط افراد قابل استفاده باشند. برای مثال می توان پک های سمیناری حاوی بروشور، خودکار، سی دی آموزشی، کاغذ یادداشت و… را تهیه کرده و به حضار تقدیم کنید.

تعیین اقلام مورد نیاز برای پذیرایی

حتماً در اکثر سمینارها نیاز است که با خوراکی هایی از مهمانان پذیرایی شود. در این زمینه شما می توانید خوراکی های مورد نظر را در پک هایی زیبا و شکیل بین مهمانان پخش کنید.

هماهنگ سازی زمان بندی با دیگر کارکنان

حتماً مطمئن گردید که طراحان دکور، سخنرانان، تهیه کنندگان و کنترل کنندگان کابل ها و موارد مربوط به صدای محیط به خوبی به زمان انجام کار خود آگاه هستند و در زمان مقرر کار خود را به نحو احسن انجام می دهند.

با بهره مندی ازموسسات تشریفات مجالس، جهت برگزاری سمینار به راحتی می توانید بخش های تجهیز سالن، دیزاین، پذیرایی و … را با بدون دغدغه به این شرکت ها بسپارید.

مزایای بهره مندی از خدمات شرکت های برگزارکننده سمینار در تهران

شرکت های برگزارکننده سمینار در تهران به شما می کنند تا بدون هیچ دغدغه ای یک سمینار حرفه ای را داشته باشید. صفر تا صد امور سمینار با همکاری شرکت های برگزارکننده همایش در تهران به کاری بسیار آسان تبدیل خواهد شد. برگزار کننده سمیناراز مزایای بهره مندی از خدمات شرکت های برگزارکننده سمینار در تهران همچنین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

3 مزیت کمک گرفتن از بهترین شرکت برگزارکننده سمینار در تهران

  1. به کمک شرکت های برگزارکننده سمینار می توان کلیه مراحل برگزاری سمینار نظیر هماهنگی، برنامه ریزی، رزرو و اجرا را به بهترین شکل پشت سر گذاشت. انجام هر یک از این کارها وقت زیادی را از شما طلب خواهد نمود. یا حتی اگر بخواهید از افراد دیگری بخواهید این کارها را انجام دهد باید افراد زیادی را به کار بگیرید و هزینه های قابل توجهی را به آن ها پرداخت کنید. حتی با وجود هزینه های بسیار باز هم ممکن است نتیجه آن طور که باید، نباشد. این در حالی است که بهترین شرکت برگزارکننده سمینار در تهران به حرفه ای ترین شکل تمامی امور برگزاری سمینار و همایش را با کمترین هزینه انجام خواهد داد. علاوه بر آن کلیه امور در سریع ترین زمان ممکن و بدون معطلی انجام خواهند شد.
  2. تیم های برگزارکننده خدمات به دلیل آشنایی با کسب و کارهای مختلف نظیر اقامت، حمل و نقل و… به خوبی در این زمینه ها نیز به شما خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند داد. از این رو شما نیاز نیست با آدم های مختلف و کسب و کارهای گوناگون سروکار داشته و بابت توضیح وظایف آن ها و نیز تعیین قیمت خود را درگیر کنید. در واقع این کارها همگی برعهده شرکت برگزارکننده سمینار در تهران خواهد بود.
  3. گاهی ممکن است شما برخی از موارد مهم در زمینه برگزاری سمینار در تهران را از قلم بیندازید و برای آن ها برنامه ریزی نداشته باشید. حال آن که شرکت های فعال در این زمینه به خوبی به روال برگزاری سمینارها آشنایی داشته و به شما در این زمینه به بهترین شکل مشاوره خواهند داد. از این رو حتی اگر شما بخشی از کار را از یاد ببرید تیم حرفه ای مورد نظر آن را به شما یادآوری خواهد نمود.

بهترین تیم تشریفات در زمینه برگزاری سمینار در تهران

اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برگزارکننده سمینار در تهران هستید بی شک بهترین گزینه برای شما موسسه تشریفات و خدمات مجالس یاکند است. این مجموعه تمامی امور برگزاری سمینار در تهران را انجام داده و از این رو شما می توانید با خیالی آسوده تمامی تمرکز خود را بر روی سمینار خود بگذارید.

این تیم بهترین تیم در زمینه اجاره سالن همایش در تهران به شمار می رود. لذا با این کار نیازی نیست برای پیدا کردن سالنی مناسب به جستجو بپردازید. از طرفی این تیم با توجه به تجربه ای که داشته بهترین گزینه به شمار می رود. و بهترین خدمات را در زمینه برگزاری سمینار در تهران به شما عزیزان ارائه خواهد داد. در ادامه بیشتر با خدمات بهترین برگزارکننده سمینار در تهران آشنا خواهیم شد:

اجاره سالن سمینار در تهران

اگر دوست دارید بهترین سالن را بسته به بودجه و نوع سمینار خود انتخاب کنید، تیم تشریفات یاکند در کنار شماست. تشریفات یاکند به شما کمک می کند بهترین سالن تهران را برای برگزاری سمینار خود انتخاب کنید. تیم یاکند با انواع سالن های درجه یک و حرفه ای در سطح تهران قرارداد داشته و شما می توانید از بین آن ها یک سالن مناسب و مطابق با میل خود انتخاب کنید.

سالنی که دسترسی به آن برای شرکت کنندگان آسان باشد و افراد زیادی به راحتی امکان مراجعه به آن جا را از هر جایی از تهران داشته باشند. قطعاً با سپردن این کار به تیم یاکند تقریباً نیمی از راه برای شما طی شده خواهد بود. چرا که یکی از دشوارترین کارها اجاره سالن سمینار در تهران است.

برخورداری از بهترین مجریان جهت برگزاری سمینار

قطعاً هر سیمنار و همایشی خواه آموزشی باشد و خواه انگیزشی، به یک مجری توانمند برای جذب مخاطبان نیاز دارد. در واقع در خیلی از موارد دیده شده که با وجود پربار بودن آموزش ها و سخنان سخنرانان و اساتید به دلیل عدم حضور مجری خوب آن طور که باید، سمینار مورد نظر بازدهی نداشته است.

لذا شما می توانید حرفه ای ترین و توانمندترین مجری ها را از تیم یاکند بخواهید. تشریفات یاکند در کنار شماست تا با انتخاب بهترین مجریان بهترین سمینارها و همایش ها را برگزار کنید.

تجهیزسازی محل برگزاری سمینار و همایش ها

اگر چه بسیاری از سالن ها محیط مناسبی برای برگزاری سمینارها به شمار می روند اما ممکن است تجهیزات مورد نیاز را نداشته باشند. لذا شما می توانید به کمک مجموعه یاکند مکان مورد نظر را به یک گزینه بسیار عالی برای برگزاری سمینار در تهران تبدیل کنید.

همه ما به خوبی به این موضوع آگاه هستیم که تجهیز کردن یک سالن بزرگ کار چندان راحتی نیست. این در حالی است که شما می توانید تمامی این پروسه را به تیم یاکند بسپارید. تیم یاکند تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله انواع مبلمان مناسب برای حضار، انواع صندلی، انواع پارتیشن و پاراوان، انواع میز پذیرایی و میز سرو غذا، انواع دستگاه های گرمایشی و سرمایشی، انواع ظروف لوکس، انواع باند و نورپردازی و سیستم صوتی را برای شما مهیا خواهد نمود.

بهره مندی از بهترین مهمانداران

قطعاً نیاز است که مهماندارانی مجرب و خوش برخورد در روز برگزاری سمینار در تهران حضور داشته باشند تا به مهمانان خوش آمد گفته و آن ها را راهنمایی کنند. از طرفی پذیرایی از شرکت کنندگان و توزیع وسایل مختلف بین حضار نیز کار بسیار دشواری است و قطعاً این کار توسط شما به عنوان برگزارکننده سمینار و همایش امکان پذیر نخواهد بود.

 لذا حضور مهماندارانی آموزش دیده و حرفه ای باعث می شود از بابت پذیرایی مهمانان دغدغه ای نداشته باشید.

آماده سازی پک های پذیرایی

یکی از مهم ترین مواردی که در زمینه برگزاری سمینارها باید به آن توجه داشت پذیرایی از مهمانان است. بسیار مهم است که به شکلی شیک و درخور، پذیرایی از مهمانان انجام شود. تیم یاکند بهترین پک های پذیرایی را برای پذیرایی از مهمانان شما فراهم خواهد نمود.

شما می توانید آیتم های درون پک پذیرایی را مشخص کرده و در بسته بندی هایی زیبا و در تعداد مورد نیاز خود دریافت کنید.

ارائه بهترین فیلم برداران

قعاً شما نیاز دارید که فیلمی از برگزاری سمینار خود تهیه کنید. چرا که در خیلی از مواقع فیلم همایش نیز به صورت جداگانه فروخته شده یا به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. لذا نیاز است که از تمامی بخش های مهم سمینار فیلمی حرفه ای تهیه شود.

شما می توانید حرفه ای ترین و کاربلدترین فیلم برداران را از تیم یاکند بخواهید. در واقع نیازی نیست که شما خود به دنبال فیلم بردار باشید و دغدغه پیدا کردن فیلم برداری حرفه ای را داشته باشید. با تیم یاکند فیلمی حرفه ای از سمینار را خواهید داشت. با تیم یاکند؛ بهترین برگزارکننده همایش در تهران شما عزیزان می توانید بهترین سمینارها و همایش ها را داشته باشید.

تیم لوکس یاکند به طور کامل مسئولیت برگزاری سمینار و همایش ها را در تمامی سالن‌های اجتماعات و مراکز دیگر به عهده می‌گیرد و با دقت و حوصله به جزئیات این کار را انجام می‌دهد.

درباره تیم یاکند بیشتر بدانید…

موسسه تشریفات و خدمات مجالس یاکند از سال 1380 در زمینه برگزاری مجالس مختلف مشغول به فعالیت است. این تیم بهترین و حرفه ای ترین خدمات را در رابطه با اجرای مراسم و مجالس مختلف به مشتریان خود ارائه خواهد نمود. این مجموعه افتخار آن را داشته که تاکنون در  مراسمات مختلف در کنار مشتریان خود بوده و به برگزاری هر چه بهتر این مراسم کمک کرده است. خدمات حرفه ای تیم یاکند باعث شده که تاکنون رضایت مشتریان بسیاری را به خود جلب نماید.

تیم یاکند تاکنون بیش از صدها مراسم در هر جایی از پایتخت برگزار نموده و در تهران به یک نام آشنا در زمینه تشریفات مجالس تبدیل شده است. برنامه ریزی های درجه یک تیم یاکند به مشتریان این امکان را خواهد داد تا بهترین مراسمات را داشته باشند. شما عزیزان به غیر از برگزاری سمینار در تهران می توانید خدماتی حرفه ای در زمینه های زیر را نیز از این تیم دریافت کنید:

  1. برگزاری مراسم نامزدی در تهران
  2. برگزاری جشن عقد و ازدواج در تهران
  3. برگزاری جشن سالگرد ازدواج در تهران
  4. برگزاری جشن تعیین جنسیت در تهران
  5. برگزاری نمایشگاه در تهران
  6. برگزاری جشن تولد در تهران

نکاتی کلیدی در رابطه با برگزاری یک سمینار یا همایش موفق

در ادامه تیم یاکند، نکاتی طلایی را برای برگزاری یک سمینار موفق گرد هم آورده است. دانستن آن ها قطعاً به شما در داشتن سمیناری موفق کمک خواهد نمود:

  1. تعیین دقیق و شفاف موضوع سمینار
  2. داشتن چند شریک مورد اطمینان
  3. تعیین سخنران هایی درجه یک برای سمینار
  4. تعیین بودجه در زمینه انتخاب سخنران ها
  5. آشنایی با قوانین مربوطه به کنسل کردن سمینار و همایش
  6. استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات
  7. پیش بینی ضررهای مالی
  8. داشتن اعتماد به نفس بالا
  9. جمع آوری نظرات افراد در انتهای همایش و استفاده از آن ها برای همایش های بعدی

حرف آخر

در این مطلب سعی شد تمامی آن چه که باید در مورد برگزاری سمینار بدانید در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. علاوه بر آن بهترین تیم برگزارکننده سمینار در تهران معرفی شد. تیم یاکند بی شک بهترین و مطمئن ترین تیم برای برگزاری سمینارهای شما خواهد بود.

لذا شما با خیالی آسوده می توانید هر نوع خدماتی را در این زمینه از تیم یاکند بخواهید. تشریفات یاکند با توجه به تخصص و تجربه ای که در زمینه برگزاری سمینارها داشته قطعاً به خوبی می تواند به شما در ارائه بهترین سمینارها کمک کند.