امتیاز به ما یادت نره!

برگزاری مراسم افتتاحیه

برگزاری مراسم افتتاحیه یکی از متداول‌ترین خدمات می‌باشد که تاثیر مثبت و قابل توجهی روی شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و سایر کسب و کارها دارد.

قبل از شروع به کار یک کارخانه، شرکت یا فروشگاه، برگزاری یک مراسم افتتاحیه مناسب و باکیفیت می‌تواند مردم را به خوبی با برند و فعالیت‌های شما آشنا کرده و تاثیر مهمی در رشد حرفه شما داشته باشد.

این نوع مراسم معمولا یک بار انجام میشود اما تاثیر آن تا مدت‌ها در اذهان باقی می‌ماند.

افراد سعی می‌کنند مراسم را به یک موسسه معتبر و باسابقه بسپارند که بروز‌ترین و مرغوب‌ترین تجهیزات و همچنین مجرب‌ترین و تخصصی‌ترین تیم‌های ارائه خدمات مجالس، را در اختیار داشته باشد.

برای انتخاب یک برگزارکننده مراسم افتتاحیه مناسب و باکیفیت، باید نکاتی را بدانید که در ادامه، تک تک موارد مهم را در این زمینه بررسی کنیم.

 مراسم افتتاحیه معمولا به چه منظور استفاده می‌شوند؟

سوالی که قبل از هرچیز باید به آن پاسخ بدهیم این است که اصولا مراسم افتتاحیه برای چه هدفی و به چه منظور استفاده می‌شوند؟

بسیاری از کسانی که کسب و کار تازه‌ای را شروع کرده‌اند، چه یک فروشگاه زنجیره‌ای باشند و چه یک شرکت، مخصوصا اگر کارشان طوری باشد که با مردم در ارتباط باشند، ضروری است تا یک مراسم افتتاحیه جذاب با حضور مهمانان برگزار کنند.

البته توجه داشته باشید که حتما لازم نیست که یک شرکت یا کسب و کار نوپا اقدام به برگزاری مراسم کند، بلکه حتی بعد از گذشت چند سال، یکی از روش‌های هوشمندانه تبلیغات این است که یک رویداد یا تغییر ایجاد کنید و به همان مناسبت یک مراسم افتتاحیه برگزار کنید تا افراد جدیدی را به سمت خود جذب کنید.

این کار در سال‌های اخیر طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است، به همین خاطر برای افراد زیادی این حساسیت ایجاد شده است که این کار توسط موسسه‌ای حرفه‌ای انجام شود تا هزینه‌ای که میکنند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

انواع مراسم افتتاحیه:

مراسم افتتاحیه می‌تواند به دو صورت عمومی یا خصوصی برگزار شود.

نوع عمومی رایج‌تر است و معمولا شامل افتتاحیه کارخانه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها میشود.

نوع خصوصی معمولا برای برخی خدمات و شرکت‌های خاص انجام می‌شود که عموم مردم شرایط استفاده از خدمات آنها را ندارند. تم استفاده شده در این نوع مراسم با توجه به نوع کسب و کار و یا خدمات انتخاب می‌شود و تعداد مهمانان نیز کمتر است. 

به عنوان مثال اطلاع دادن از تغییرات، اهداف و پیشرفت‌های داخلی یک سازمان می‌تواند در یک مراسم خصوصی برای کارمندان و ذی‌نفعان انجام شود.

در نوع عمومی معمولا برای معرفی یک برند جدید به مردم، راه اندازی یک فروشگاه یا شرکت خدماتی جدید از مراسم افتتاحیه عمومی استفاده می‌شود.

برگزاری مراسم افتتاحیه مغازه

تشریفات مراسم افتتاحیه

مراحل و نکات مهمی در برگزاری یک مراسم افتتاحیه نقش دارند. اکنون به تشریفات مراسم می‌پردازیم.

در مراسمی که هنگام شب برگزار می‌شوند باید از نور پردازی‌های مناسب و رقص نور استفاده شود. استفاده از تیم فیلمبرداری و عکس‌برداری حرفه‌ای در شب ضرورت بیشتری در روز دارد و بهتر است این کار را به خود موسسه بسپارید.

قبل از شروع مراسم، استفاده از گل‌ها، بادکنک و تزئینات مختلف برای زیباسازی و استفاده از میز و صندلی زیبا و باکیفیت، برای آماده سازی محیط انجام می‌شود.

استفاده از سیستم صوتی با کیفیت براساس وسعت محل برگزاری مراسم، و عکاسی و فیلمبرداری از موارد دیگر یک مراسم تشریفات هستند.

پس از آن، مراسم بریدن روبان، سخنرانی و پذیرایی از مهمانان را شامل می‌شود، که می‌توان گفت جزو مهم‌ترین بخش یک مراسم افتتاحیه هستند.

البته شما می‌توانید نظر و سلیقه خود هم با شرکت برگزار کننده مراسم افتتاحیه در میان بگذارید. مانند: نوع پذیرایی یا استفاده از یک تم خاص مانند: استفاده از فرش قرمز یا تم کودکان و…

گاهی مراسم به گونه‌ای است که نیاز است از موسیقی و یا خوانندگان دعوت به عمل آید. این کار در جهت سرگرم کردن مهمانان و جلوگیری از کسل کننده شدن مراسم استفاده میشود.

خوشبختانه تشریفات مراسم افتتاحیه بستگی به میزان بودجه شما میتواند تغییر کند، بنابراین جای نگرانی در مورد هزینه‌های این کار وجود ندارد.

 

استفاده از تم‌های خاص و مناسبتی:

همانطور که گفتیم شما بهتر است با توجه به موضوع فعالیت خود یک تم برای مراسم انتخاب کنید. مهمانان از حضور در مراسمی که دارای تم خاصی باشد، لذت بیشتری برده و بهتر آن را به خاطر خواهند داشت. همچنین احتمال اینکه آن را در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارند و به بهتر دیده شدن شما کمک کنند افزایش پیدا میکند. در مورد شبکه‌های مجازی در قسمت بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.

بنابراین، اگر می‌خواهید نتیجه‌ی مطلوب‌تری از این مراسم به دست بیاورید باید از یک تم مربوط به کسب و کار یا نوع فعالیتی که دارید، استفاده کنید. استفاده از یک تم جذاب و به روز می‌تواند حاضرین را ترغیب کند تا عکس‌ و فیلم مراسم‌ را در شبکه‌های اجتماعی‌شان منتشر کرده و حتی تا مدت‌ها درمورد آن صحبت کنند.

دکوراسیون و نورپردازی اولین چیزی است که نظر مردم را به خود جلب میکند، پس نباید از آن غافل شد.

استفاده از هدایای تبلیغاتی کوچک، یک ایده جالب دیگر است که می‌توانید با این کار هم از مهمانان برای حضورشان تشکر کنید و هم اینکه با هزینه معقول، یک یادگاری خاص هدیه بدهید.

حتما از خوراکی‌ها و تنقلات متناسب با نوع افتتاحیه باید استفاده کرد. مثلا اگر مراسم برای یک فروشگاه مواد غذایی یا رستوران است بهتر است خوردنی‌هایی مرتبط با همانجا در پذیرایی از مردم استفاده شود.

اهدای کارت‌های هدیه و تخفیف به کسانی که در مراسم شرکت داشته‌اند نیز یک ایده عالی است که هم باعث میشود افراد بیشتری به مراسم شما بیایند و هم اینکه بعد از شرکت در مراسم، تشویق به خرید از شما می‌شوند.

همچنین در برگزاری مراسم افتتاحیه برای کارآفرینان باید توجه داشت که پرداختن به بخش سخنرانی، دعوت از مهمانان مرتبط با حوزه کسب و کار و استفاده از تم خلاقانه مرتبط می‌تواند حمایت ویژه‌ای از آنان محسوب شود و به رشد سریع‌تر آنها کمک کند.

برای یک موسسه برگزار کننده مراسم، همایش‌ها و سمینارها باید پرداختن به کیفیت کار و کسب نتیجه مطلوب از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. دقت کنید که این کار، هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری برای شما محسوب می‌شود. هرچقدر با کیفیت بالاتر و بهتری انجام شود نتیجه بهتری نیز خواهد داشت.

 

تاثیر شبکه‌های مجازی بر مراسم افتتاحیه:

امروزه با متداول شدن شبکه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام انتظارات از برگزاری مراسم افزایش یافته است، استفاده از خدمات ارزان و بی‌کیفیت می‌تواند تمام زحمات و هزینه‌های شما را به باد بدهد، چرا که امروزه این نوع مراسم با مراسم دیگران مقایسه میشود و همه چیز حالتی رقابتی دارد.

در ضمن شما می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌های مراسم را در اینستاگرام خود قرار داده و تاثیر آن را دوچندان کنید. بهترین تبلیغ برای کسانی که فرصت حضور در مراسم را نداشته‌اند این است که آن را در شبکه‌های مجازی ببینند.

بنابراین انتخاب یک موسسه خوب که در زمینه برگزاری تشریفات مجالس و یا برگزاری همایش باتجربه و حرفه‌ای باشد، اهمیت زیادی پیدا میکند.

دعوت از بلاگرها و افراد مشهور فضای مجازی یکی دیگر از موارد جذاب و نوآورانه است که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است و در صورتی که انجام شود تاثیر مراسم شما را چندبرابر میکند.

تصور کنید چه تعداد از مردم این افراد را دنبال می‌کنند و به واسطه آنان بدون هیچ زحمتی با فعالیت‌های شما آشنا می‌شوند و به خاطر اعتباری که این افراد دارند، بهتر به شما اعتماد خواهند کرد.

موسسه تشریفات و خدمات مجالس یاکند، سابقه طولانی در برگزاری هرنوع مراسم داشته است و علاوه بر اجرای انواع مراسم، در برگزاری سمینار و برگزاری نمایشگاه نیز تجربه و دانش زیادی دارد.

یاکند همچنین برگزارکننده مراسم افتتاحیه فروشگاه و طراح مراسم افتتاحیه می‌باشد و شما با انتخاب این موسسه از تجربیات و کیفیت بالای خدمات آن بهره‌مند می‌شوید.

برگزاری مراس مافتتاحیه

افتتاحیه فروشگاه:

برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه، همانطور که از نامش پیداست برای باخبر کردن مردم از شروع به کار یک فروشگاه است.

امروزه دیگر بر همگان تقریبا هویداست که پخش تراکت‌های تبلیغاتی چندان اثر گذار نیست و تبلیغاتی بیشترین تاثیرگذاری را دارد که منفعتی برای مردم داشته باشد.

اجرای یک مراسم زیبا و همراه با پذیرایی نظر عده زیادی از مردم را به خود جلب کرده و برای همیشه نام آن برند را در ذهن مردم هک میکند.

آیا به خاطر دارید اولین باری که در مراسم افتتاحیه یک فروشگاه شرکت کردید چه حس خوبی به شما دست داد؟ قطعا نام آن را هنوز هم به خاطر دارید و با یک حس مثبت از آن یاد می‌کنید.

حالا تصور کنید که به جای آن مراسم، فقط به شما یک تراکت در خیابان داده میشد یا اینکه تبلیغ آنجا از تلویزیون پخش میشد، قطعا میزان تاثیرگذاری آن بسیار کمتر بود.

بنابراین انجام یک مراسم افتتاحیه می‌تواند هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت تاثیر داشته باشد.

این مراسم نوعی تبلیغات موثر و هدفمند است که به شما کمک میکند تا در بین رقبا بهتر دیده شوید. امروزه اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای از این نوع مراسم در شروع کار خود استفاده می‌کنند و از تاثیر آن کاملا راضی هستند.

البته همانطور که تا به اینجا متوجه شدید اجرای یک مراسم عالی کار مشکلی است و جوانب زیادی دارد. به همین خاطر با ادامه مطلب همچنان با ما باشید.

 

برگزار کننده مراسم افتتاحیه در تهران

چندین برگزار کننده‌ مراسم افتتاحیه در تهران وجود دارند، اما انتخاب مناسب‌ترین آنها کار دشواری است. ما در این مقاله آموزنده، سعی کردیم همه موارد و نیازهای شما را به دقت و با صداقت کامل توضیح بدهیم تا بتوانید یک موسسه مناسب را انتخاب کنید.

طراحی مراسم افتتاحیه یک کار دقیق و مبتکرانه است که باید براساس نیاز روز پیش برود. سلیقه مردم به سرعت و مکررا تغییر کرده است و استفاده از تم‌ها و روش‌های قدیمی در یک مراسم افتتاحیه می‌تواند از جذابیت آن بکاهد، درنتیجه هزینه‌ای که کرده‌اید را هدر بدهد. به همین خاطر یک موسسه معتبر و حرفه‌ای باید به این نکته و سایر نکاتی که در این مقاله گفته شد، توجه داشته باشد و از یک طراح مراسم افتتاحیه حرفه‌ای و با تجربه در تیم خود استفاده کند.

مراسمی که در تهران برگزار می‌شوند معمولا نسبت به شهرستان هزینه بالاتر و البته کیفیت بالاتری هم دارند.

مراسم افتتاحیه در تهران، با توجه به موقعیت مکانی ، هم در تشریفات و هم در هزینه‌ها تفاوت‌هایی دارند، طبیعتا برگزاری مراسم در شمال تهران شرایط ویژه‌تری داشته و می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را برای مهمانان به همراه داشته باشد.

اگر در شهر تهران هستید با خیال راحت می‌توانید اجرای یک مراسم افتتاحیه عالی را به ما بسپارید.

به مکان برگزاری مراسم هم باید توجه داشته باشید. شما باید با توجه به اهداف، نوع کسب و کار و بودجه‌ای که دارید، مکان مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای افتتاح یک فروشگاه یا رستوران بهتر است مراسم را در همانجا برگزار کنید.

برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه

بهترین زمان برای برگزاری افتتاحیه چه زمانی است؟

حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که مراسم را در چه زمانی باید برگزار کنیم؟ آیا زمان اجرای آن تاثیری در عملکرد کلی آن دارد؟ آیا ممکن است که مراسم ما حتی با صرف هزینه‌های سنگین، نتیجه خوبی نداشته باشد و یا بالعکس، آیا می‌توان با انتخاب زمان مناسب، کاری کرد که تاثیر و عملکرد آن بیشتر شود؟

قطعا زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مهم است و مستقیما استقبال مردم به آن وابسته است.

برای انتخاب تاریخ برگزاری، به تعطیلات رسمی، مناسبت‌ها و تداخل با برنامه‌های دیگر توجه کنید.

هیچوقت همزمان با یک رویداد مهم مثل یک بازی مهم ورزشی مراسم خود را برگزار نکنید چرا که بسیاری از مردم ترجیح میدهند در آن زمان، از پای تلویزیون تکان نخورند!

سعی کنید مراسم افتتاحیه را در روز و ساعتی برگزار کنید که میدانید تعداد افراد بیشتری می‌توانند حضور داشته باشند.

همچنین در برخی تعطیلات، خصوصا تعطیلات طولانی نباید مراسم را برگزار کنید، مثلا در چند روز تعطیل متوالی که اکثر مردم برای مسافرت برنامه ریزی می‌کنند، اجرای مراسم می‌تواند بازدهی پایین‌تری داشته باشد.

مراسم را سعی کنید در یک روز تعطیل و معمولا شب‌ها که اکثر افراد سرکار نیستند، برگزار کنید.

حواستان به سایر مراسم هم باشد، اگر یک مراسم مهم دیگر در حال برگزاری است به هیچ وجه همزمان با آن مراسم خود را برگزار نکنید، حتی توصیه ما به شما این است که سعی کنید چند روزی با آن فاصله بیاندازید چون به این علت که مردم به تازگی در آن مراسم شرکت کرده‌اند ممکن است چندان تمایل به شرکت در یک مراسم دیگر نداشته باشند.

 

اطلاع رسانی و تبلیغات قبل از شروع مراسم:

طبیعتا مردم خود به خود از اینکه قرار است یک افتتاحیه توسط شما برگزار شود، مطلع نمی‌شوند. اگر تبلیغات به درستی انجام نشود ممکن است استقبال خوبی از مراسم شما نشود، هیچ چیز به اندازه یک مراسم سوت و کور و خلوت نمی‌تواند انگیزه و روحیه شما را خراب کند.

البته به خاطر اینکه اکثر مردم به مراسم افتتاحیه علاقه زیادی دارند، تبلیغات برای آن، کار دشواری نیست و بدون کمک گرفتن از یک موسسه تبلیغاتی یا کارشناس خبره تبلیغات هم می‌توان در حد مناسبی آن را انجام داد.

ما موارد مهم و ساده‌ای که برای تبلیغ مراسم افتتاحیه شما قابل اجراست را اکنون خدمت شما عرض می‌کنیم:

اگر یک فروشگاه هستید، حتما از یک هفته قبل، یک بنر یا تابلو با طراحی جذاب درمورد اینکه در چه روزی مراسم افتتاحیه قرار است برگزار شود، در سر درِ فروشگاه، نصب کنید تا مردمی که در این مدت از آنجا عبور می‌کنند، از آن باخبر شوند.

در شبکه‌های اجتماعی خود حتما آن را به دیگران اطلاع بدهید و از دوستان خود هم بخواهید تا اطلاع رسانی کنند. این کار برای همه نوع کسب و کار قابل انجام است و تاثیر خوبی هم دارد.

اگر کسب و کارتان خیلی مهم است و می‌خواهید عده زیادی از آن باخبر بشوند، در هفته‌نامه‌ها و مجلات محلی، همچنین پیج‌های معروف اینستاگرام می‌توانید تبلیغ خود را قرار بدهید. البته دقت کنید که به افرادی که در شهر خودتان هستند سفارش تبلیغ بدهید.

استفاده از بلاگرها و افراد مشهور فضای مجازی هم برای تبیلغ مراسم افتتاحیه ایده خوبی است. البته باز هم تاکید میکنیم که استفاده از افراد مشهور شهر خودتان به شهرهای دیگر اولویت دارد.

همچنین توصیه میکنیم برای مهمانان ویژه خود حتما مستقیما دعوت‌نامه بفرستید.

 

سخن آخر:

تا به اینجا سعی کردیم هرچیزی که برای اجرای یک مراسم افتتاحیه نیاز بود بدانید را توضیح بدهیم. این مراسم همانطور که گفته شد با اهداف مختلفی برگزار میشوند و شامل تم‌های مختلفی هم می‌شوند.

هدف شما از اجرای مراسم باید از همان ابتدا مشخص باشد و آن را با موسسه برگزار کننده در میان بگذارید تا بهترین بازخورد را از آن بگیرید.

بعد از اینکه هدفتان مشخص شد، بودجه‌ای که می‌توانید به این کار اختصاص بدهید را در نظر بگیرید، برای تعیین بودجه می‌توانید با ما مشورت کنید تا اطلاعات مفید را در این زمینه کسب کنید.

برخی از بخش‌های یک مراسم افتتاحیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و برخی کمتر، به همین خاطر باید الویت‌های شما مشخص شود.

کار پذیرایی از مهمانان و تشریفات مراسم را لازم نیست حتما خودتان انجام دهید. بلکه این کار را می‌توانید به خود موسسه بسپارید.

یکی از نکاتی که می‌تواند تاثیر مراسم را بیشتر کند و به رشد کسب و کار شما کمک کند، این است که حتما مزایا و ویژگی‌های مثبت حرفه خود را در این مراسم به نحوی برای مردم بازگو کنید. درواقع هدف شما نباید صرفا برگزاری یک جشن شاد باشد بلکه باید حتما پیامی در پسِ آن وجود داشته باشد.

متفاوت به نظر رسیدن یکی از تکنیک‌های مهم تبلیغات و در یاد ماندن است که در مراسم افتتاحیه نیز باید به آن توجه داشت.

فراموش نکنید که مراسم افتتاحیه، هویت شما را به مردم نشان میدهد پس به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید.