1/5 - (1 امتیاز)

منو غذای تالار عروسی
آیا شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که چگونگی شام عروسی خود یا فرزندانتان موجب نگرانی شما شده است؟ آیا می دانید بهترین منو غذای تالار عروسی چه ویژگی هایی دارد و چگونه است؟

از گذشته تاکنون برگزاری مراسم عروسی تنها به دلیل دادن ولیمه یا همان شام عروسی به خویشاوندان و دوستان برگزار می شود. به‌ همین دلیل مهم ترین بخش عروسی همین شام است و باید توجه زیادی به چگونگی آن داشته باشید.

زیرا در غیر این صورت ممکن است مهمانان شما نارضایت از عروسی خارج شوند و این موضوع نه تنها موجب ناراحتی شما خواهد شد بلکه زحمات شما بر باد می رود. به همین خاطر باید بهترین منوی غذای تالار را برای عروسی خود یا فرزندانتان در بهترین تالار عروسی انتخاب کنید.
بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما شرح دهیم و در این بخش از مراسم خود با مشکل مواجه نشوید.

برای مشاهده منو های متفاوت و قیمت شام تشریفات یاکند به بخش “منوهای عروسی” در “منو اصلی سایت” مراجمعه نمائید

هر آنچه که باید درباره منو غذای تالار عروسی بدانید!

در گذشته شاید شام عروسی به قرمه سبزی، خورشت قیمه یا گاهی چلو کباب ختم می شد اما امروزه این چنین نیست. به احتمال زیاد شما نیز در عروسی های اطرافیان و نزدیکان خود متوجه شده اید که اکثرا چندین مدل غذا را به عنوان شام سرو می کنند.
علاوه بر این از روش های مختلفی برای سرو غذا استفاده می شود. بنابراین انتخاب منوی غذا نه تنها شامل نوع غذای مورد نظر است بلکه شامل شیوه سرو نیز می شود.
پس ابتدا پیش از هر چیز باید با بهترین غذاها، پیش غذاها، دسرها و روش های سرو غذا متناسب با مراسم خود آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در این رابطه باید بدانید در هر روش سرو غذا از غذاها و پیش غذاهای خاصی استفاده می شود و هر یک از این روش ها مزایا و معایبی دارند.
به همین دلیل ما در این بخش تلاش می کنیم ضمن معرفی روش های سرو غذای منو غذای تالار عروسی به جزئیات مربوط به آن ها نیز بپردازیم:

منو شام عروسی

انواع منوی غذای عروسی از نظر نوع پذیرایی کدام اند؟

اگر بخواهیم منوی غذای عروسی های باغ تالار شرق تهران یا دیگر مناطق کشور را از نظر نوع پذیرایی و سرو غذا دسته بندی کنیم، انواع مختلفی را باید نام برد. چنان که برخی از آن ها در ایران متداول تر و بعضی جدیدتر و لوکس تر هستند و ما در ادامه به یکایک آن ها می پردازیم:

منوی غذای تالار به صورت سلف سرویس

زمانی که شما منو غذای تالار عروسی خود را به صورت سلف سرویس انتخاب می کنید، در واقع تشریفاتی ترین سرو شام را دارید. زیرا در این شیوه که امروزه در ایران به خصوص در خانواده های سطح بالا رایج شده است، به اصطلاح منو باز را در اختیار مهمانان خود قرار می دهید.
سرو غذا به صورت سلف سرویس به شکلی است که شما انواع غذاها، دسرها، پیش غذاها، سس ها، سالادها و غیره را در معرض انتخاب مهمانان قرار می دهید. اینکه چند نوع غذا و دسر در منوی غذای سلف سرویس مراسم خود داشته باشید، کاملا به سلیقه، بودجه و حتی فضای شما بستگی دارد.
زیرا هر اندازه منوی غذای شما در پذیرایی سلف سرویس بیشتر باشد، فضای بیشتری اشغال می شود. بنابراین باید متناسب با فضا نسبت به انتخاب غذاها اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که داشتن منوی غذایی به این شکل در یک مراسم به معنای سرو شام بسیار گران قیمت است.
زیرا منوی غذای سلف سرویس جز گران قیمت ترین مدل های سرو غذا به شمار می رود. البته ناگفته نماند که در عین حال این نوع از منوی غذا بسیار زیبا و لوکس است. چنان که بسیاری از افراد در کنار میزهای سلف سرویس نسبت به عکس برداری و فیلم برداری اقدام می کنند.
همچنین با این کار شما فرصتی را فراهم می کنید که مهمانانتان غذای مورد علاقه خود را انتخاب و میل کنند. در این صورت هیچ نگرانی از بابت اینکه مهمانانتان از منو غذای تالار عروسی شما لذت نبرند، نخواهید داشت.

منوی غذای تالار عروسی به صورت ظرفی

قطعا همه شما تا به حال حتی اگر یک بار هم شده باشد، تجربه این منوی غذا را داشته اید. این نوع از منوی غذایی به زبان ساده به این شکل است که مهمانان روی زمین یا میز و صندلی می نشینند و سپس سفره هایی بزرگ پهن می شود.
پس از این غذای مورد نظر که اصولا یک نوع است به صورت ظرفی و بشقاب بشقاب جلوی مهمانان چیده می شود. در این منو غذای تالار عروسی پیش غذا، نوشیدنی و گاهی اوقات دسر نیز سرو می شود. از جمله غذاهای متداول در این منو می توان به چلوکباب، چلو جوجه، میکس و انواع خورشت ها اشاره کرد.
با توجه به این موارد می توان گفت این منوی غذایی برای جلب رضایت همه مهمانان زیاد مناسب نیست. زیرا ممکن است غذای انتخابی شما جز علایق برخی از مهمانانتان نباشد. ضمن اینکه این شیوه پذیرایی نیز امروزه به زیبایی روش های دیگر نیست.
چنان که به احتمال زیاد در لوکس ترین باغ تالار تهران هرگز از این منوی غذایی استفاده نمی شود.

بهترین منو شام عروسی

مزایا و معایب منوی غذای ظرفی

این منوی غذایی دو مزیت بسیار خوب دارد که یکی از آن ها صمیمیت و همدلی مهمانان و افراد حاضر در مجلس است و روشی نوستالژیک محسوب می شود که بسیاری از افراد آن را دوست دارند.
همچنین در صورتی که برای مراسم عروسی خود منوی غذای سرو به صورت ظرفی را انتخاب کنید، هزینه بسیار کمی را پرداخت خواهید کرد. زیرا نه تنها مجبور به سفارش انواع غذا و پیش غذا نیستید بلکه غذا تنها به تعداد افراد تهیه و سرو می شود و این امر تاثیر زیادی بر کاهش هزینه ها دارد.
ضمن اینکه برخلاف برخی از منوهای غذایی دیگر در این نوع هزینه به خصوصی را برای میز پذیرایی و تزئینات غذاها و دسرها پرداخت نمی کنید. البته اینکه برای ارائه این منو غذای تالار عروسی پرسنل زیادی فعالیت می کنند، ممکن است کمی در قیمت منو عروسی تغییر ایجاد کند.
حال با توجه به موارد گفته شده نمی دانید این منوی غذایی برای مراسم شما مناسب است یا خیر، توصیه می کنیم با بهترین تشریفات مجالس تهران همچون یاکند مشورت کنید.

منوی غذای مراسم عروسی به شکل دیس پرس

این نوع از منوی غذایی در واقع یکی از مرسوم ترین و متداول ترین انواع منوی غذای تالار برای عروسی است که در ایران از آن استفاده می شود. این منو غذایی به صورتی است که غذاها در ظروف و دیس های بزرگ برای هر میز سرو می شوند و افراد می توانند از هر نوع غذای سرو شده به میزانی که دوست دارند میل کنند.
زیرا این منوی غذایی برخلاف نوع قبلی تنوع بیشتری در غذا دارد. چنان که اصولا یک غذای پروتئین دار و یک غذای دیگر به اضافه انواع پیش غذا و دسر سرو می شود. در این صورت انتخاب غذا برای مهمانان آسان تر است اما هزینه این منو نسبت به منو غذای تالار عروسی به صورت ظرفی بیشتر است.
زیرا نه تنها هزینه چند نوع غذا را پرداخت می کنید بلکه باید بیشتر از تعداد مهمانان غذا سرو شود. به طوری که فرصت تناول غذاهای مختلف برای تک تک مهمانان وجود داشته باشد.

منوی غذایی در تالار عروسی به صورت بوفه

شاید با مطالعه عنوان این منوی غذایی شما نیز تعجب کنید و بگویید تا به حال عنوان چنین منویی به گوشتان نخورده است. در این رابطه باید بدانید این منوی غذای تالار عروسی در گذشته بیشتر در کشورهای خارجی رواج داشت اما امروزه در مراسم های مختلف در ایران نیز کاربرد دارد.
منوی غذایی بوفه تقریبا مشابه سلف سرویس است، با این تفاوت که در این منو تنوع بیشتری در غذاها وجود دارد و میزان غذای زیادی نیز سرو می شود. به همین دلیل این منو حتی از سلف سرویس نیز گران تر تمام می شود. البته برخلاف منوی غذایی ظرفی به پرسنل زیادی برای پذیرایی این منو نیازی نیست و از این نظر با کاهش هزینه رو به رو می شوید.
از دیگر مزایای قابل توجه این منو غذای تالار عروسی می توان به انتخاب آزاد مهمانان برای تناول غذا اشاره کرد. چنان که هر کس خود با مراجعه به میزهای غذا می تواند غذای مورد علاقه خود را انتخاب و به میزان مورد نظر میل کند. جالب است بدانید اکثر مهمانان از این منوی غذایی بیش از انواع دیگر استقبال می کنند.

غذای تالار عروسی

بهترین منو غذای تالار برای شما کدام است؟

حال با توجه به آنچه تا به اینجا درباره منو غذای تالار گفته شد، برای بسیاری از شما سوال پیش آمده باشد که بهترین منوی غذایی برای شام عروسی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید بهترین منوی غذایی برای شما یا برای دوستتان کاملا متفاوت است.
زیرا عوامل بسیاری در انتخاب بهترین منوی غذا برای عروسی تاثیر دارند که عبارت هستند از:
• سلیقه شما در انتخاب غذاهای ایرانی، خارجی، دریایی، پروتئینی و غیره؛
• بودجه شما؛
• قیمت منو عروسی انتخابی شما در تالار مورد نظر؛
• سلیقه و مزاج مهمانان شما؛
• فضای تالار انتخابی و منوهای غذایی آن؛
• نوع و تعداد پیش غذا، نوشیدنی، دسر، فینگرفود و غیره؛
• و بسیاری موارد دیگر.
بنابراین بهترین منو غذای تالار عروسی برای شما آن است که با بودجه و سلیقه شما و مهمانانتان مطابقت داشته باشد. چنان که نه تنها شما بلکه مهمانانتان از سرو و میل آن احساس رضایت کنید.

دریافت بهترین منو غذای عروس با کمک مراکز تشریفات

آیا شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که فرصت یا توانایی کافی برای یافتن بهترین منوی غذای عروسی برای مراسم خود یا فرزندانتان را ندارید؟ هیچ جای نگرانی نیست. امروزه مراکزی تحت عنوان تشریفات عروسی به شما کمک می کنند که منوی غذایی شام عروسی خود یا فرزندانتان را مطابق با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.
در مواردی که منوی انتخابی شما شامل غذاها و شیوه سرو گران قیمتی باشد، این مجموعه با ترفندهای به خصوصی مانند کاهش حجم تزئینات برای سرو غذا و غیره هزینه را کاهش می دهند. چنان که شما با بودجه کم بتوانید منوی انتخابی مورد علاقه خود را داشته باشید.
همچنین این مجموعه ها به شما تالارهایی را معرفی می کنند که نه تنها منو غذای تالار عروسی مورد نظر شما را داشته باشند بلکه به بهترین شکل و با مناسب ترین قیمت آن را سرو کنند. از دیگر کمک های این مراکز می توان به راهنمایی در انتخاب نوع غذا، پیش غذا، فینگرفودها، دسرها، نوشیدنی ها و غیره متناسب با شرایط مهمانان و مراسم شما اشاره کرد.
در این رابطه باید بدانید یکی از بهترین مراکز تشریفاتی در تهران که در این زمینه به شما کمک می کند، مجموعه تشریفاتی یاکند است. زیرا این مرکز با تالارها و باغ تالارهای مختلف تهران قرارداد دارد و با کمک آن علاوه بر کاهش هزینه های تالار حتی می توانید هزینه منوی غذای مورد نظر خود را نیز کاهش دهید.
همچنین با مراجعه به این مجموعه از خدمات گوناگون دیگری از جمله پذیرایی از مهمانان توسط بهترین و حرفه ای ترین پرسنل و چیدمان و سرو شام به زیباترین شکل و در کوتاه ترین زمان بهره مند می شوید.

شام عروسی

در نتیجه

از آنجا که از گذشته تاکنون مهم ترین بخش مراسم هایی همچون عروسی، سرو شام است؛ ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحاتی را در رابطه با منو غذای تالار عروسی به شما ارائه دهیم. چنان که متوجه شدید منوی غذای این مراسم از نظر نوع غذا و روش سرو آن بسیار متفاوت است.
همچنین از جمله منوهای غذای تالار عروسی بر اساس نوع پذیرایی به انواع مختلفی همچون منوی غذای ظرفی، دیس پرس، سلف سرویس و بوفه اشاره شد. به طوری که متوجه شدید هر یک از این منوها به چه شکلی سرو می شوند و چه غذاهایی در آن ها سرو خواهد شد.
علاوه بر این با معایب و مزایای این منوهای غذایی و حدود قیمت منو عروسی آشنا شدید. در نهایت نیز گفته شد که بهترین منو غذایی برای هر کس متناسب با عوامل مختلفی متفاوت است. ضمن اینکه با کمک مراکز تشریفات و خدمات عروسی همچون یاکند می توانید بهترین منو را با مناسب ترین قیمت برای مراسم عروسی خود انتخاب کنید.