امتیاز به ما یادت نره!

برگزاری نمایشگاه در تهران

سالانه در داخل کشور و به ویژه در تهران نمایشگاه های متعددی راه اندازی می شوند. هر یک از این نمایشگاه ها موضوع و هدف خاص خود را داشته و ممکن است شرایط متفاوتی با یکدیگر داشته باشند. اما اگر شما قصد برگزاری نمایشگاه در تهران را دارید. توصیه می شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

در این مطلب به طور کامل در مورد برگزاری نمایشگاه در تهران، بهترین برگزارکننده نمایشگاه در تهران و نحوه برگزاری نمایشگاه در تهران آشنا خواهیم شد. پس اگر قصد برگزاری بهترین نمایشگاه را در حوزه کاری خود دارید به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید:

 

در این محتوا می خوانید:

تعریف نمایشگاه

بد نیست پیش از هر چیزی ابتدا کمی در مورد نمایشگاه صحبت کنیم. این که نمایشگاه چیست؟ در واقع چگونه می توان نمایشگاه را تعریف کرد؟ شاید به جرأت بتوان گفت که نمایشگاه تعریف های بسیاری دارد. ولی اگر به طور کلی بخواهیم نمایشگاه را معرفی کنیم باید این گونه گفت:

از طریق نمایشگاه افراد توانسته بازاریابی مطلوبی را برای محصولات و خدمات خود داشته باشند. به نوعی نمایشگاه در صورتی که به شکلی مناسب برگزار شود می تواند مشتریان بسیاری را جذب کند. در واقع نمایشگاه محیط و فضای بسیار مناسب برای شرکت یا کسب و کاری است که بتوان در آن محصولات، کالا و خدمات آن را ارائه داد.

نمایشگاه ابزار ارتباطی یکپارچه ای می باشد که در واقع در آن ابزارهای موثری نظیر تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و… با یکدیگر ادغام خواهند شد. نمایشگاه را همچنین می توان جایگاهی برای توسعه و رشد ارتباطات دانست.  

 

انواع نمایشگاه

به طور کلی نمایشگاه ها محدود به نوع خاصی نمی شوند و دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه به طور کامل با انواع نمایشگاه آشنا خواهیم شد:

 

1. بازار

قدمت این نوع از نمایشگاه ها به بالغ بر 6000 سال می رسد. این نمایشگاه ها به بازار مکاره نیز معروف هستند.

 

2. نمایشگاه محلی

برگزاری نمایشگاه محلی در تهران یا دیگر شهرها به طور معمول در زمان های خاصی از سال صورت می گیرد. برای مثال در شهرهای بسیاری در اسفندماه نمایشگاهی تحت عنوان پوشاک بهاره برگزار خواهد شد.

 

3. نمایشگاه منطقه ای

این نوع از نمایشگاه ها در استانی خاص یا منطقه ای جغرافیایی برگزار می شوند.

 

4. نمایشگاه ملی

این نوع از نمایشگاه ها به منظور نمایش توانایی و پیشرفت یک کشور از جوانب مختلف از جمله بازرگانی، فرهنگی، هنری، صنعتی، تکنولوژی و… برپا می شوند.

برگزار کننده نمایشگاه

5. نمایشگاه بین قاره ای

نمایشگاه های بین قاره ای در کشوری خاص و بین دو یا چند قاره جهان برگزار خواهند شد.

 

6. نمایشگاه بین المللی عمومی

در نمایشگاه های بین المللی عمومی کالاهای مصرفی و سرمایه و… برای عموم مردم به نمایش گذاشته می شوند. از بین این مدل از نمایشگاه ها می توان به برگزاری سالانه نمایشگاه بین المللی بازرگانی تهران اشاره نمود. در این نمایشگاه ها در واقع تجارت به شکل واقعی خود اتفاق نمی افتد.

7. نمایشگاه بین المللی تخصصی

نمایشگاه های بین المللی تخصصی به طور معمول در بازه زمانی کوتاهی برگزار شده و هدف از برپایی این نوع از نمایشگاه ها به نمایش در آوردن کالاهای خاص و صنعت جانبی آن است. از بین نمایشگاه های بین المللی تخصصی می توان به برگزاری نمایشگاه بین المللی چرم، ماشین، لوستر و… اشاره نمود.

 

8. نمایشگاه بین المللی اطلاعاتی

نمایشگاه بین المللی اطلاعاتی با هدف نمایش آخرین تحولات تکنولوژیکی و دانش فنی برگزار می شود. برگزاری نمایشگاه بین المللی اطلاعاتی به طور معمول هر دو یا چهار سال یک بار اتفاق می افتد.

 

9. نمایشگاه اختصاصی کشورها

برگزاری نمایشگاه اختصاصی کشورها به درخواست یک کشور و در کشوری دیگری انجام می شود. این نمایشگاه ها با هدف بازاریابی صورت گرفته و به نوعی سبب می شود مناسبات اقتصادی و سیاسی تحکم بیشتری پیدا کنند.

 

10. نمایشگاه عمومی

این نوع نمایشگاه ها همانطور که از نام آن ها قابل تشخیص است با هدف نمایش انواع کالاهای عمومی نظیر مصرفی و سرمایه ای برپا می شوند. برگزاری نمایشگاه عمومی در سطح منطقه ای، کشوری و بین المللی انجام می شود.

 

11. نمایشگاه تخصصی

هدف از برگزاری نمایشگاه های تخصصی نمایش و عرضه دسته خاصی از کالاها یا معرفی فناوری خاص می باشد. به طور معمول بازدیدکنندگان نمایشگاه های تخصصی، متخصصین و دانشجویان مربوطه هستند.

 

12. نمایشگاه اختصاصی

نمایشگاه های اختصاصی بیشتر به منظور نمایش و عرضه کالاهای تولیدی داخلی در دیگر کشورها هستند. هدف از برگزاری نمایشگاه اختصاصی بیشتر تقویت و بهبود روابط اجتماعی بین کشور مبدأ با دیگر کشورها می باشد. این نمایشگاه ها در واقع برای آن که دیده شوند نیازمند تبلیغات پرهزینه ای هستند.

 

13. نمایشگاه EXPO

این نوع از نمایشگاه ها به طور معمول دارای جنبه نمایشی هستند و از نوع بازرگانی نمی باشند. به نوعی بیشتر این نمایشگاه ها با اهداف انسانی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می شوند. بسته به موضوع مورد نظر در محل برگزاری نمایشگاه در تهران یا در هر شهر و کشور دیگری غرفه هایی طراحی و ساخته می شوند.

 

14. نمایشگاه عرضه مستقیم کالاها

این نمایشگاه ها به طور معمول محلی برای فروش کالاهای مصرفی شهروندان با قیمتی پایین تر هستند. غالباً این نمایشگاه ها با استقبال و ازدحام بسیاری رو به رو می شوند.

 

15. نمایشگاه مجازی ( Virtual trade shows)

این نمایشگاه ها به صورت مجازی و بر روی شبکه اینترنت برگزار می شوند. نمایشگاه های مجازی اگر چه به دلیل عدم محدودیت زمانی و بسیاری از هزینه ها طرفداران زیادی دارند اما هنوز نمی توان آن ها را جایگزین نمایشگاه های حضوری کرد.

 

برگزاری نمایشگاه موفق در تهران

برگزاری نمایشگاه در تهران با هر هدفی که در پس برپایی آن وجود داشته نیازمند برنامه است. برای داشتن یک نمایشگاه موفق بایستی از مدت ها قبل تمامی بخش های آن را مورد بررسی قرار داد و به اصطلاح جوانب مختلف آن را سنجید. در ادامه با هم مواردی که برای برگزاری بهترین نمایشگاه در تهران باید در نظر داشت را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1. تعیین هدف

در اولین قدم مانند هر کار بزرگ و کوچک دیگری باید تعیین کنید که از این کار که همان برگزاری نمایشگاه در تهران است چه هدفی دارید. با تعیین هدف خیلی از موارد برای شما روشن خواهد شد و بهتر می توانید مابقی امور را برنامه ریزی کنید.

تعیین هدفی واضح و مشخص در واقع تعیین کننده میزان موفقیت شما به عنوان برگزارکننده نمایشگاه در تهران خواهد بود. روش SMART را می توان روشی موثر در زمینه تعیین هدف به شمار آورد.

 

تعیین هدف به روش SMART

  1. S مخفف Sensible: انتخاب هدفی روشن و واضح
  2. M مخفف Measurable: انتخاب هدفی قابل اندازه گیری و با امکان برآورد پیشرفت آن
  3. A مخفف Attainable: انتخاب هدفی واقع بینانه و معقول
  4. R مخفف Realistic: انتخاب هدفی متناسب با امکانات و شرایط خود

5 . T مخفف Realistic: انتخاب هدفی قابل زمانبندی

در نظرگیری این 5 مورد به شما کمک می کند هدفی واضح، معقول و قابل دسترس برای برگزاری نمایشگاه در تهران انتخاب کنید. علاوه بر آن توصیه می شود حتماً هدف خود را روی کاغذ بیاورید و با همکاران خود جوانب مختلف آن را بسنجید.

 

2. تعیین محلی مناسب جهت برگزاری نمایشگاه در تهران

از دیگر مواردی که باید مدت ها قبل از برگزاری نمایشگاه در تهران به آن فکر کنید و برای آن تصمیم بگیرید مکان برگزاری نمایشگاه است. در این زمینه این شما هستید که باید بسته به نوع نمایشگاه و نیز سایر شرایط تصمیم بگیرید فضای باز بهتر است یا باید نمایشگاه را در محیطی سرپوشیده برگزار کرد.

بهتر است در این زمینه به سراغ فضاهایی بروید که افراد از نقاط مختلف تهران به راحتی امکان رفت و آمد به آن را داشته باشند. قطعاً با این کار نمایشگاهی موفق تر و با بازدید بیشتر خواهید داشت.

 

3. ایجاد تصویری ذهنی از نمایشگاه

در ذهن خود نمایشگاه را مجسم کرده و ببینید به عنوان یک مراجعه کننده چه انتظاراتی دارید. به طور کلی مواردی مثل محیطی با نور مناسب و دارای کانون بصری مطلوب و ارائه محصولات و خدماتی باکیفیت و نیز خوش قیمت از موارد بسیار موثری هستند که می توانند مشتریان بسیاری را به سوی نمایشگاه شما بکشانند.

 

4. تصمیم گیری در مورد محتوای نمایشگاه

محتوای نمایشگاه باید به گونه ای باشد که مخاطب به خوبی و در همان لحظات اولیه متوجه ماهیت نمایشگاه شما شود. در واقع باید به خوبی به نام شرکت شما، نوع محصولات و خدمات شما و شعار شرکت تان پی ببرد.

به نوعی باید به کمک گرافیک های روشن و در عین حال ساده به خوبی پیام خود را به مخاطبین انتقال دهید. در این زمینه تصاویر، فیلم ها و جلوه های ویژه مختلف نیز می توانند به شما کمک کنند. البته تمامی این موارد باید به گونه ای باشند که در نهایت سبب جلب نظر مشتریان به محصولات و خدمات شوند و حواس آن ها را پرت نکند.

در زمینه معرفی محصولات توصیه می شود محصولات جدید خود را در صدر قرار داده و جایی ویژه و مخصصوص در نمایشگاه خود به آن ها اختصاص دهید. این محل باید در پررفت و آمدترین قسمت نمایشگاه قرار گیرند و فضای انتخابی برای قرارگیری آن ها دارای دید مطلوبی باشد.

این بخش از نمایشگاه می تواند به کمک علائم اضافه، رنگ، صدا و نور نگاه ها را به سمت خود بکشاند. برای جلب نظر مخاطب به محصولات قدیمی نیز بهتر است از برنامه ای جالب و جذاب استفاده کنید.

5. تعیین اندازه فضای مورد نظر

تعیین اندازه نمایشگاه کاملاً به نوع نمایشگاه و تعداد محصولات و نیز تعداد مخاطبین پیش بینی شده بستگی خواهد داشت. این را باید در نظر داشت تقریباً 30 درصد از فضای نمایشگاه صرف محصولات قرار خواهد گرفت. برای همین برای سایر موارد از جمله بازدیدکنندگان تنها 70 درصد فضای مورد نظر باقی خواهد ماند. در این زمینه باید به تعداد فروشندگان نیز توجه داشت.

حتماً محیطی با فضای مناسب انتخاب کنید تا مجبور نباشید به دلیل کمبود فضا، محصولات را روی هم به صورت نامرتب تلنبار کنید. این شلوغی می تواند برای مشتریان حالت دافعه داشته باشد.

6. تعیین بودجه برای برگزاری نمایشگاه در تهران

از همان ابتدا باید مشخص کنید که به منظور برگزاری نمایشگاه در تهران تا چه اندازه می توانید بودجه صرف کنید. برای تعیین بودجه ای معقول برای این کار بهتر است از هزینه ها لیستی تهیه کنید و به این شکل پیگیر هزینه ها باشید.

 

7. تعیین کارکنان نمایشگاه

از دیگر مراحلی که در زمینه برگزاری نمایشگاه در تهران باید به موقع بررسی شده و برای آن چاره ای اندیشیده شود انتخاب کارمندانی متخصص و حرفه ای است. این مورد به هیچ عنوان نباید سرسری گرفته شود. انتخاب کارمندانی نابلد باعث می شود نمایشگاه به هیچ عنوان آن طور که می خواهید پیش نرود.

برای همین باید مطمئن باشید که افراد منتخب برای کار در نمایشگاه دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه برقراری ارتباط با مخاطب هستند. لذا توصیه می شود در این زمینه دقت کافی به خرج داده و فروشندگانی واجد شرایط انتخاب کنید.

 به هیچ عنوان فکر نکنید که افراد با یکی دو بار آموزش کار در نمایشگاه و نحوه برخورد با مشتریان را یاد خواهند گرفت. برای همین، روی نمایشگاه برای محلی برای آموزش حساب باز نکنید. از همان ابتدا به دنبالی افرادی کاربلد و حرفه ای باشید.

برگزاری نمایشگاه

نکاتی جهت انتخاب کارمندان نمایشگاه

  1. از بین افراد داوطلب آن هایی را انتخاب کنید که به این کار علاقمند هستند و برای کار در نمایشگاه شور و اشتیاق دارند.
  2. افراد انتخابی باید به خوبی با مهارت های مذاکره آشنایی داشته و به خوبی بتوانند با مشتریان ارتباطی موثر برقرار کنند.
  3. کارمندانی که انتخاب می کنید باید در زمینه کاری شما دارای دانش فنی و علمی کافی و مطلوبی باشند.
  4. فروشنده باید به گونه ای رفتار کنند که مخاطب به راحتی بتواند با او وارد صحبت شده و سوالات احتمالی خود را بپرسد.
  5. کارمندان انتخابی بایستی به خوبی به استراتژی بازاریابی شرکت آگاه باشند.
  6. افرادی مسئولیت پذیر را انتخاب کنید تا مطمئن باشید که به کیفیت زمان بازدیدکننده در نمایشگاه توجه دارند.
  7. افراد منتخب بایستی برای استقبال و ارائه از مهارت های لازم برخوردار باشند.

8. تبلیغات

یکی از مواردی که به شما خیلی کمک می کند تا نمایشگاه شما به خوبی دیده شود تبلیغات است. البته این موضوع نیز قابل ذکر است که تبلیغات غیرحرفه ای می تواند تنها به اعتبار کسب و کار شما و نیز نمایشگاهی که برگزار می کنید خدشه وارد کند. لذا توصیه می شود در این زمینه حتماً از تبلیغات اصولی و حرفه ای برای دیده شدن بهره بگیرید.

در این زمینه می توانید از پوسترها، کارت دعوت های طراحی شده، فیلم های کوتاه، لوح فشرده، هدایای تبلیغاتی و… استفاده کنید.

 

بهترین برگزارکننده نمایشگاه در تهران

ممکن است شما عزیزان به دلیل مشغله زیاد وقتی برای رسیدگی به امور برگزاری نمایشگاه در تهران نداشته باشید. که البته این امر کاملاً طبیعی است. اما نکته مهمی که در این جا وجود دارد این است که این کار را باید به چه کسی بسپارید؟

قطعاً هر کسی نمی تواند به خوبی از عهده این امور برآید. امور برگزاری نمایشگاه در تهران به مهارت و تخصص بسیاری نیاز دارد. لذا نیاز است که در این زمینه به دنبال یک گزینه مطمئن بود. یک شرکت معتبر و نام آشنا. شرکتی که بتوان به راحتی به دانش و تخصص آن اعتماد کرد.

در این زمینه بی شک یکی از بهترین ها موسسه تشریفات و خدمات مجالس یاکند است. این مجموعه کاملاً در زمینه برگزاری نمایشگاه در تهران تخصص داشته و یک انتخاب عالی است.

 

چرا مجموعه تشریفات و خدمات مجالس یاکند؟

موسسه تشریفات و خدمات مجالس یاکند از سال 1380 در زمینه برگزاری مراسم مختلف از جمله برگزاری نمایشگاه در تهران مشغول به فعالیت است. از این رو در زمینه کاری خود دارای 20 سال تجربه و سابقه درخشان می باشد.

مجموعه یاکند دارای حرفه ای ترین تیم ها در زمینه برگزاری مراسم مختلف است. در تهران کمتر کسی را می توان یافت که نام این مجموعه را نشنیده باشد. تشریفات یاکند به واسطه ارائه خدمات حرفه ای و درجه یک توانسته بیشترین رضایت مشتریان را در بین تشریفات مختلف از آن خود نماید. از این رو شما می توانید صفر تا صد امور برگزاری نمایشگاه در تهران را به این مجموعه سپرده و کاملاً آسوده خاطر باشید.

بهره مندی از به روزترین و درجه یک ترین تجهیزات باعث شده که تشریفات یاکند به یک نام آشنا و مطمئن در زمینه برگزاری نمایشگاه در تهران تبدیل شود. در ادامه بیشتر با خدمات این مجموعه آشنا خواهیم شد:

 

خدمات مجموعه یاکند به عنوان بهترین برگزارکننده نمایشگاه در تهران

شما می توانید برای دریافت بسیاری از خدمات روی تیم یاکند حساب باز کنید. در ادامه برخی از این خدمات را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1. انتخاب مکان برای برگزاری نمایشگاه در تهران

یکی از سخت ترین کارها در زمینه برگزاری نمایشگاه انتخاب مکانی مناسب در تهران است. بی شک یکی از مهم ترین مراحل در این زمینه پیدا کردن یک محیط متناسب با شرایط است. در واقع در این زمینه باید به نوع نمایشگاه، تعداد بازدیدکنندگان پیش بینی شده و… توجه شود. ممکن است هر نمایشگاهی به یک محل برگزاری متفاوتی به نسبت دیگر نمایشگاه ها داشته باشد.

انتخاب یک محیط نامناسب باعث خواهد شد که آسیبی جدی به برنامه های شما وارد شود. حال آن که شما می توانید به کمک تیم یاکند یک محیط مناسب با شرایط خود را برای برگزاری نمایشگاه در تهران انتخاب کنید.

تیم یاکند فضاهای مختلفی را به منظور برگزاری نمایشگاه به شما معرفی خواهند نمود. از این رو شما با خیالی آسوده می توانید از بین گزینه های پیش رو یک انتخاب عالی داشته باشید. علاوه بر آن شما می توانید از مشاوران تیم یاکند در زمینه انتخاب بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه راهنمایی بگیرید.

 

2. انتخاب بهترین کارمندان برای نمایشگاه

همان طور که پیش از این اشاره کردیم پیدا کردن کارمندانی متخصص برای حضور در نمایشگاه کاری دشوار است. باید فاکتورهای بسیار زیادی را به منظور انتخاب کارمندانی شایسته و کاربلد در نظر بگیرید. این در حالی است که تیم یاکند به شما بهترین و حرفه ای ترین کارمندان را معرفی خواهد نمود.

لذا شما نیازی نیست زمان زیادی را صرف مصاحبه با افراد بسیاری نمایید. تیم یاکند گلچینی از بهترین و کاربلدترین کارمندان را برای شما در نظر خواهد گرفت. لذا مطمئن خواهید بود که کارمندان بهترین برخورد را با مشتریان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهند داشت.

 

3. ارائه بهترین طراحی و دکور برای نمایشگاه

بی شک غرفه بندی یا دکور نمایشگاه در دید مخاطب بسیار مهم جلوه خواهد نمود. لذا نیاز است که بسته به موضوع نمایشگاه بهترین دکور و دیزاین را داشته باشید. تیم یاکند به واسطه بهره مندی از یک تیم درجه یک طراح دکور بهترین دکور و دیزاین را برای نمایشگاه شما ارائه خواهد نمود.

لذا با خیالی آسوده می توانید دکور نمایشگاه را به این مجموعه حرفه ای بسپارید.

 

4. ارائه بهترین نورپردازی

نورها در محیط نمایشگاه بسیار مهم هستند. به کمک یک نورپردازی مناسب می توان مشتریان را به مشاهده هر چه دقیق تر تمامی بخش های نمایشگاه تشویق کرد. حتی با نورپردازی های متفاوت می توان بخش هایی از نمایشگاه را پررنگ تر جلوه داد.

برای داشتن یک نمایشگاه با نورپردازی ایده آل می توانید روی تیم یاکند حساب باز کنید. این مجموعه بهترین تیم نورپرداز را داشته و به بهترین شکل نورهای نمایشگاه شما را تنظیم خواهد نمود.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد اطلاعات مفیدی در زمینه برگزاری نمایشگاه در تهران در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اگر به هر دلیلی قصد برگزاری نمایشگاه در تهران را دارید. قطعاً تیم یاکند می تواند انتظارات شما را به بهترین شکل پاسخ دهد. در این مطلب تنها به چند مورد از خدمات مجموعه یاکند در زمینه برگزاری نمایشگاه اشاره شد. اما واقعیت آن است که خدمات تیم یاکند بسیار فراتر از موارد ذکر شده است.

شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های مجموعه یاکند تماس گرفته و از مشاوران این تیم مشاوره رایگان دریافت کنید. در این مشاوره به صورت کاملاً دقیق به تمامی پرسش های شما عزیزان در خصوص برگزاری نمایشگاه در تهران پاسخ داده خواهد شد.

همچنین شما می توانید در مشاوره، از خدمات این تیم به صورت کامل و دقیق آشنا شوید. بی شک به کمک مشاوره انتخاب و تصمیم گیری برای شما عزیزان بسیار آسان تر خواهد بود.

تیم یاکند حرفه ای ترین انتخاب برای حرفه ای هاست. اگر دوست دارید نمایشگاهی درجه یک و عالی داشته باشید قطعاً تشریفات یاکند بهترین انتخاب برای شماست.