امتیاز به ما یادت نره!

اگر مراسم عقد یا عروسی شما نزدیک است یا قصد برگزاری مجلسی باشکوه را دارید، حتما به تشریفات مجالس نیاز پیدا می کنید. آیا می دانید وظایف تشریفات مجالس چیست و این مراکز دقیقا چه خدماتی را ارائه می دهند؟

برگزاری مراسم عروسی و عقد از گذشته تاکنون برای خانواده های ایرانی اهمیت زیادی داشته است. به طوری که بیشتر خانواده ها دوست دارند که مراسم فرزندان خود را در باشکوه ترین حالت ممکن برگزار کنند. اگر شما نیز جز این خانواده ها هستید، امروزه برای برگزاری مراسمی باشکوه و زبان زد باید به دنبال تشریفات مجالس لوکس و باشکوه باشید.

زیرا این مراکز خدمات گوناگونی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم ها دارند. برخی معتقدند که مراجعه به مراکز تشریفات مجالس کاری بیهوده است و خود می توانند از عهده تمام کارها برآیند اما این تفکر به دلیل اطلاعات ناکافی درباره تشریفات مجالس است. به همین دلیل در این مقاله ما قصد داریم شما را با وظایف و خدمات تشریفات مجالس آشنا کنیم.

آشنایی با وظایف تشریفات مجالس

هنگامی که شما مراسمی را در باغ تالار، تالار یا حتی منزل خود برگزار می کنید، در برابر مهمانان یک سری وظایف دارید. به طور مثال شما رفاه مهمانان خود را حتما فراهم کنید و پذیرایی کافی و رسیدگی لازم را برای آن ها داشته باشید.

اما زمانی که تعداد مهمانان شما زیاد است یا قصد برگزاری مراسم هایی همچون عقد یا عروسی و سایر مراسم های بزرگ را دارید، بهتر است برگزاری مراسم را به مراکز تشریفات مجالس و افراد خبره و باتجربه بسپارید. زیرا در روزهای نزدیک چنین مجالسی به دلیل حجم بالای کاری بعید است که شما بتوانید به همه امور مراسم به طور عالی و بی نقص رسیدگی کنید و باید انجام این کارها را به مراکزی معتبر بسپارید.

به عبارتی شما با مراجعه به این مراکز که وظیفه اصلی آن ها برگزاری صفر تا صد مراسم شما است را به آن ها می سپارید و در این صورت می توانید به سایر امور رسیدگی کنید. زیرا خدمات و وظایف تشریفات مجالس تنها به پذیرایی از مهمانان ختم نمی شود و از دیگر وظایف این مراکز باید به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

 

مشاوره قبل از برگزاری مراسم

یکی از مهم ترین وظایف خدمات مجالس، مشاوره قبل از برگزاری مراسم شما است تا محل برگزاری مراسم خود را انتخاب کنید. زیرا انتخاب سالن، باغ یا باغ تالار مناسب با سلیقه و بودجه شما یکی از وقت گیرترین کارها محسوب می شود. به طوری که احتمالا یک هفته برای پیدا کردن سالن مورد نظر خود وقت نیاز دارید.

اما در این مراکز با جمع آوری فایل های بهترین باغ تالار تهران یا بهترین تالار های تهران این امکان برای شما فراهم می شود که در کم ترین زمان ممکن باغ تالار، تالار یا باغ مورد نظر خود را پیدا کنید. بنابراین باید بدانید این یکی از مهم ترین و اولین وظایف تشریفات مجالس در برگزاری انواع مراسم ها است.

دیزاین جایگاه عروس و داماد و دیزاین فضا

ایجاد یک فضای زیبا و دلنواز در یک مراسم از مهم ترین خدمات عروسی است که باید بی کم و کاستی و در مدرن ترین و زیباترین حالت انجام شود. زیرا دیزاین فضا هم باعث زیبایی هرچه بیشتر سالن می شود و هم به شما کمک می کند که عکس هایی زیبا و خاطره انگیز را در فضایی بی نظیر با پس زمینه ای عالی ثبت کنید.

دیزاین سالن و فضا توسط مراکز تشریفاتی با استفاده از گل آرایی، شمع آرایی یا بادکنک آرایی انجام می شود. به طوری که گروه های تشریفاتی با توجه به سلیقه میزبان وظیفه دارند دیزاین سالن را به طور کامل بر عهده بگیرند.

در برگزاری مراسم هایی مانند جشن عقد و عروسی از دیگر وظایف مراکز تشریفات، دیزاین جایگاه عروس و داماد، دیزاین ماشین عروس و آماده کردن سفره عقد است که به زیباترین شکل ممکن و مطابق با جدیدترین ایده ها انجام می شود.

دی جی مراسم

از وظایف دیگری که گروه های تشریفاتی بر عهده دارند، باید به پیدا کردن گروه موسیقی مناسب و با کیفیت بالا متناسب با سلیقه میزبان اشاره کرد. دی جی و گروه موسیقی مناسب گروهی هستند که بتوانند بهترین موسیقی ها را با توجه به سلیقه مهمانان پخش یا اجرا کنند.

همچنین باید بتوانند در طول مراسم مهمانان را با خود همراه کنند. زیرا موسیقی حال و هوای مراسم را در دست دارد. با توجه به این موارد انتخاب یک دی جی خوب یکی دیگر از مهم ترین وظایف تشریفات مجالس است.

دیزاین غذا و پذیرایی از مهمانان

در هر مراسم با توجه به نوع آن، منوی غذای متفاوتی دارد. برای مثال منوی غذای مراسم عقد یا عروسی با منوی غذا در مراسمات تولد متفاوت است. در این رابطه باید بدانید از دیگر وظایف گروه های تشریفات این است که بهترین منوی غذا را با توجه به بودجه و سلیقه میزبان انتخاب و تهیه کنند.

وظایف تشریفات مجالس

این مراکز باید دقت داشته باشند منوی غذایی که انتخاب می کنند، از کیفیت بالایی برخوردار باشد. زیرا غذای یک مراسم باعث می شود مهمانان اوقات خوش تری را سپری کنند. از دیگر وظایف مراکز تشریفاتی در ارتباط با بخث غذا می توان مواردی مانند تزیین میز شام و فینگر فودها اشاره کرد.

امروزه تزئینات غذا از رکن های مهم یک مراسم با شکوه است که در این گروه ها با بهره وری از افراد حرفه ای در این زمینه تزیینات غذا به بهترین شکل انجام می شود. پذیرایی از مهمانان نیز از وظایف دیگر مراکز خدمات مجالس است که توسط مهماندارهای بسیار حرفه ای، مرتب و منظم انجام می شود.

به طوری که آن ها پذیرایی از مهمانان شما را طبق برنامه ریزی و با دقت فراوان انجام می دهند. برای درخواست کمک از این مهمانداران کافی است از خدمات مراکز تشریفاتی مانند یاکند بهره مند شوید.

نظافت محیط سالن

مهم تر از دیزاین، نظافت فضا است. زیرا نظافت سالن هر چه بیشتر باشد، زیبایی محیط مراسم شما نیز بیشتر خواهد بود و توجه مهمانان را جلب می کند. به همین دلیل یکی دیگر از وظایف تشریفات مجالس این است که از اول تا آخر مراسم، نظافت فضا را بر عهده بگیرند تا بی نظمی فضا باعث آزردگی خاطر مهمانان نشود.

نکاتی که باید درباره تشریفات مجالس بدانید؟

حال که با برخی از وظایف مهم مراکز تشریفاتی آشنا شدید، باید بدانید که بهترین مجموعه کجا است. برای تشخیص این موضوع باید به برخی از نکات در زمان مراجعه به مراکز تشریفاتی توجه کافی را داشته باشید.

به همین دلیل در ادامه خواهید دانست که مواردی که بالاتر به عنوان وظایف خدمات مجالس ذکر شد، باید دقیقا به چه صورت انجام شوند و سپس بر این اساس بهترین مجموعه را برای برگزاری مراسم خود انتخاب کنید. به این صورت مجلس شما برای مدت ها در ذهن مهمانانتان ماندگار خواهد بود.

انتخاب و رزرو سالن با کمک مراکز تشریفاتی

اولین قدم از وظایف بهترین تشریفات مجالس تهران، انتخاب باغ، تالار یا باغ تالار مناسب برای برگزاری مراسم است. بنابراین گروه تشریفاتی باید توجه داشته باشد که گزینه ای که برای برگزاری مراسم به میزبان ارائه می شود، حتما بهترین و به صرفه ترین انتخاب برای آن ها باشد.

همچنین گروه تشریفاتی حتما باید فایل هایی از همه تالارهای سطح شهر را داشته باشد تا در اختیار میزبان قرار دهد و آن ها گزینه های متنوعی را برای انتخاب داشته باشند. به این صورت به میزبان های مجالس کمک می کنند که بهترین سالن و باغ تالار قیمت مناسب در تهران را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کنند.

البته فایل های ارائه شده باید متناسب با نوع مهمانی، تعداد مهمانانتان و بودجه میزبان در اختیار او قرار گیرد تا انتخاب برای او آسان تر شود و در کم ترین زمان مکان مورد نظر را پیدا و انتخاب کند.

تزیینات سالن توسط تشریفات مجالس باید چگونه باشد؟

پیش تر اشاره کردیم که یکی از اصلی ترین وظایف تشریفات مجالس، تزیین و دیزاین محیط و فضای سالن، باغ یا باغ تالار است. این وظایف شامل تزیین میز شام، تزیین سفره عقد، تزیین کل فضا، تزیین میز مهمانان و تزیین جایگاه عروس و داماد می شود که معمولا این تزیینات متناسب با نوع مهمانی متفاوت است.

در این رابطه باید بدانید تزیین فضا توسط تشریفات باید به گونه ای باشد که در اولین قدم متناسب با سلیقه شما باشد و در دومین قدم با توجه به نوع مراسمی که برگزار می کنید، با استفاده از گل، شمع یا بادکنک محیط سالن تزئین شود.

تشریفات مجالس چه خدماتی دارد

در تزیینات کل سالن باید هماهنگی و هارمونی داشته باشد تا هنگام ورود مهمانان متوجه زیبایی فضا شود. اگر انتخاب شما برای تزئین، گل آرایی است باید بدانید معمولا برای گل آرایی مراسمات عروسی از گل های بیشتر و سنگین تری برای تزیین محیط استفاده می شود.

در صورتی که در مراسم هایی مانند تولدها معمولا برای تزیین از بادکنک های فراوان استفاده می کنند. اما در هر حالتی حفظ هماهنگی در تزیین کل محیط سالن اصل مهمی است.

تزئین بر اساس مد روز

یکی دیگر از وظایف تشریفات مجالس در تزئین و دیزاین، استفاده از طرح های مد روز و طراحی مدرن است. به طور مثال در تزیین جایگاه عروس و داماد باید از گل های طبیعی و مصنوعی در تزیین استفاده شود. همچنین امروزه از پرده های سفید حریر نیز در تزیین جایگاه عروس و داماد استفاده می کنند.

علاوه بر این باید بدانید استفاده از نور در جایگاه عروس و داماد باعث بیشتر دیده شدن جایگاه می شود. زیرا جایگاه عروس و داماد باید به گونه ای باشد که توجه بیشتری را نسبت به دیگر قسمت های محیط به خود جلب کند.

به همین دلیل یکی از وظایف مراکز تشریفاتی این است که از نور بیشتری در این نقطه استفاده کنند. این نور می تواند با استفاده از نور شمع باشد. تزیینات مراسم تولد نیز بر اساس مد روز باید با توجه به سن متولد انجام شود. زیرا امروزه مدل های بسیار زیبا و متنوعی برای تزئین این مجالس وجود دارد.

تزئین میز مهمانان

در تزیین میزهای مهمانان در مراسم ها استفاده از شمع و گل بسیار زیبا و دلنشین است. البته این کار باید توسط افراد حرفه ای، باتجربه و آشنا با مد روز انجام شود. زیرا تزئین میز مهمانان نیز سبک ها و مدل های مختلفی دارد و مراکز تشریفاتی این کار را باید به حرفه ای ترین افراد بسپارند تا شب شما را به شبی زیبا و خاطر انگیز تبدیل کنند.

نظافت و پذیرایی از مهمانان توسط مراکز تشریفات باید به چه صورت انجام شود؟

اگر تشریفات مجالس خود را به گروه های تشریفاتی می سپارید، همانطور که می دانید پذیرایی و نظافت نیز بر عهده تشریفات مجالس است. یکی از وظایف تشریفات مجالس در نظافت این است که مرتبا محل رفت وآمد مهمانان را تمیز نگه دارند.

همچنین از نظافت سرویس های بهداشتی سالن گرفته تا نظافت میزهای مهمانان کاملا از وظایف آن ها است. به طوری که باید بسیار دقیق به آن رسیدگی کنند تا آلودگی و بی نظمی سالن باعث آزردگی مهمانان نشود.

علاوه بر این ها پذیرایی از مهمانان که وظایف خدمات مجالس است باید توسط کارکنان مرتب و با لباس های شبیه به یکدیگر انجام شود. هرچه پذیرایی سالن باکیفیت تر باشد، رضایت مهمانان از مراسم شما بیشتر خواهد بود.

بهترین مراکز تشریفات مجالس کدام هستند؟

تا به اینجا به خوبی متوجه شدید که تشریفات مجالس چه خدماتی دارد و با آن ها تحت عنوان وظایف این مراکز آشنا شدید. حال شاید شما نیز به دنبال مرکزی باشید که تمامی خدمات ذکر شده را به بهترین شکل ارائه دهد.

خدمات تشریفات مجالس

در این رابطه باید بدانید بسیاری از مراکز تشریفاتی این خدمات را به همراه خدمات دیگر ارائه می دهند اما کیفیت و چگونگی ارائه این خدمات حائز اهمیت است. بنابراین باید ابتدا دقت کنید کیفیت وظایف تشریفات مجالس چگونه است و سپس نسبت به انتخاب و بهره مندی از خدمات آن مرکز اقدام کنید.

حال توجه داشته باشید که تشریفات یاکند یکی از مجموعه های تشریفاتی و خدماتی تهران است که بیشترین خدمات را توسط متخصص ترین و حرفه ای ترین افراد در مجالس مختلف ارائه می دهد. به طوری که شما می توانید صفر تا صد برگزاری مراسم خود را به این مرکز بسپارید و هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشید.

نتیجه

در این متن دانستید که وظایف مراکز تشریفات مجالس چیست و متوجه شدید که برگزاری صفر تا صد مجالس بر عهده تشریفات مجالس است. به طوری که وقتی برگزاری مراسم خود را به مراکز تشریفاتی می سپارید، دیگر خیالتان از بابت همه امور برگزاری مراسم راحت است و در وقت و انرژی خود بسیار صرفه جویی می کنید.

زیرا این مراکز وظایفی از جمله نظافت محیط، معرفی و رزرو مکان برای برگزاری مراسم ها، پذیرایی از مهمانان، دیزاین وغیره را برعهده دارند. چنان که تمامی این خدمات را افرادی متخصص و مجرب متناسب با سلیقه، بودجه شما به بهترین شکل ارائه می دهند.

همچنین گفته شد که بهترین مراکز تشریفاتی کدام هستند و آن ها وظایف تشریفات مجالس را به بهترین شکل انجام می دهند. در این راستا دانستید که یاکند یکی از مجموعه های تشریفاتی در تهران است که خدماتی بسیار را با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه می دهد. با سپردن بخش های مختلف مجلس خود به این مرکز دیگر هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.