امتیاز به ما یادت نره!

سفره عقد لاکچری در خانه

آیا شما نیز قصد دارید مراسم عقد خود را در منزل برگزار کنید؟ آیا با مراحل و چگونگی چیدمان سفره عقد در خانه آشنا هستید؟

امروزه برخی از افراد مراسم هایی همچون عقد و نامزدی را در محضر، تالار یا باغ برگزار می کنند اما بعضی دیگر ترجیح می دهند که مراسم عقدشان در منزل باشد. برگزاری مراسم عقد در منزل تاحدودی با برگزاری این مجلس در باغ، تالار یا محضر مشابه است.

یکی از تشابه های اصلی این است که در هر صورت باید سفره عقد چیده شود اما چیدن سفره عقد در منزل با دیگر مکان ها کمی تفاوت دارد و باید به نکات مهمی در این رابطه توجه کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است سفره عقد شما جلوه کافی را نداشته باشد و حتی عکس ها و فیلم های مراسم شما رضایتبخش نباشند.

بنابراین اگر می خواهید مراسم عقد خود را در منزل برگزار کنید، بهتر است ابتدا با مراحل چیدمان سفره عقد در منزل و نکات حائز اهمیت در این رابطه آشنا باشید.

 

مراحل چیدن سفره عقد در منزل

از گذشته تا کنون چیدن سفره عقد در مراسم عقد یکی از رسومی است که همچنان اجرا می شود و اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل روز به روز مدل ها و سبک های جدیدتری برای چیدمان این سفره ایجاد می شود که اجرای آن ها به مکان برگزاری مراسم بستگی دارد.

به طوری که در صورت برگزاری عقد در فضای باز، چیدن سفره عقد با زمانی که این مراسم در خانه برگزار شود، کاملا متفاوت است. بنابراین از آنجا که بسیاری از شما قصد دارید عقد خود را در خانه برگزار کنید، ما در ادامه به توضیح درباره مراحل چیدن سفره عقد در منزل می پردازیم:

 

1-    انتخاب سبک سفره عقد

اولین و مهم ترین مرحله برای چیدن سفره عقد در خانه این است که سبک سفره خود را انتخاب کنید. امروزه سبک های مختلفی از جمله کلاسیک، سنتی، مدرن و غیره برای چیدمان سفره عقد و دیگر موارد وجود دارد.

انتخاب سبک سفره به این دلیل بسیار حائز اهمیت است که بر دیگر بخش های چیدن سفره عقد تاثیر مستقیم دارد. به طوری که سبک انتخابی شما برای سفره عقد، سنتی باشد؛ باید از وسایل و ظروف سنتی و قدیمی مانند ظروف مسی، پارچه های ترمه و غیره استفاده کنید.

در صورتی که اگر بخواهید سفره عقدی با سبک مدرن را برای خود یا عزیزانتان در منزل چیدمان کنید، به وسایل جدید و مدرن مانند پارچه های ساتن و تور، ظروف بلور و زیبا و غیره نیاز دارید.

حال اگر جز آن دسته از افرادی هستید که نمی دانید چه سبکی برای سفره عقد شما بهتر است، می توانید از همسر، اعضای خانواده یا اطرافیان خود کمک بخواهید. علاوه بر این جالب است بدانید با کمک مراکز تشریفات مجالس در منزل مانند مجموعه تشریفات یاکند نیز انتخاب سبک سفره عقد و حتی چیدمان آن برای شما بسیار آسان می شود.

سفره عقد ایرانی در خانه

2-   تهیه وسایل مورد نیاز 

پس از انتخاب سبک سفره عقد، زمان انتخاب و تهیه وسایل مورد نیاز برای چیدن سفره عقد در خانه است. در این رابطه باید بدانید سفره عقد یکی از مواردی محسوب می شود که تاحدودی در فرهنگ ها، شهرها و قومیت های مختلف همچنان مشابه است.

بنابراین از جمله مهم ترین وسایل مورد نیاز برای چیدن سفره عقد باید به موارد زیر اشاره شود:

  • آیینه؛
  • شمعدان؛
  • قرآن؛
  • عسل؛
  • کله قند؛
  • نبات؛
  • میوه؛
  • بادام و گردو؛
  • تخم مرغ؛
  • نون و پنیر؛
  • نقل؛
  • و غیره.

علاوه بر این ها ممکن است در برخی از فرهنگ ها و رسوم خانوادگی برخی مناطق از وسایل دیگری برای چیدمان سفره عقد استفاده شود که سلیقه ای است.

 

3-  چیدن سفره عقد متناسب با موقعیت فضا

پیش از آنکه برای چیدن سفره عقد در خانه اقدام کنید، ابتدا بهتر است بهترین قسمت منزل را برای این کار انتخاب کنید. منظور از بهترین قسمت این است که محل قرارگیری سفره ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • نور خوب و کافی را داشته باشد؛
  • فضای اطراف سفره به اندازه ای باز باشد که عروس و داماد و دیگر افراد به راحتی رفت وآمد کنند؛
  • سفره به شکلی در محل خود قرار گیرد که نه تنها روبه روی عروس و داماد باشد بلکه تمام مهمانان به آن مشرف باشند؛
  • سفره عقد را در قسمتی از منزل خود بچینید که جای کافی برای حضور همه مهمانان در اطراف آن وجود داشته باشد و بهم ریختگی و بی نظمی در مراسم شما ایجاد نشود؛
  • محل قرارگیری سفره عقد باید به شکلی باشد که همه وسایل آن را بتوان به زیبایی و با فواصل مناسب دیزاین کرد و سفره دچار فشردگی نشود تا وسایل آن جلوه کافی را داشته باشند.

 

4-   نورپردازی فضای اطراف سفره عقد 

مرحله چهارم از مراحل چیدن سفره عقد در خانه، تنظیم نور و کنترل بر سیستم نورپردازی فضایی است که تصمیم دارید سفره عقد خود یا عزیزانتان را در آن پهن کنید. زیرا نورپردازی مناسب بر بخش های مختلف سفره تاثیر بسیاری دارد.

به همین دلیل اگر به این بخش توجه کافی را نداشته باشید، هر آنچه سفره عقد زیبایی را بچینید؛ جلوه کافی را نخواهد داشت. در این رابطه باید بدانید که لازم است در فضایی که سفره عقد را می چینید، نور زرد و سفید وجود داشته باشد.

همچنین در چیدن سفره عقد در خانه می توانید از شمع های کوچک و بزرگ یا حتی چراغ ها و ریسه های رنگی برای افزایش نور و جلوه سفره عقد استفاده کنید. با این اقدام نه تنها سفره بسیار زیبا و براقی برای عقد خود خواهید داشت بلکه سفره شما در عکس ها و فیلم ها واضح خواهد بود.

 

5-   تزئین سفره عقد در منزل

اگر به خاطر داشته باشید، در گذشته از ریسه های رنگی و چند بادکنک برای تزیین سفره عقد و فضای اطراف آن استفاده می شد. این در حالی است که امروزه تزئین و دیزاین سفره عقد بسیار مجلل تر شده است. به طوری که اگر بخواهید سفره عقد لاکچری در خانه بچینید، باید گل آرایی و بادکنک آرایی داشته باشید.

بادکنک آرایی در بیشتر مواقع برای قسمت پشت سر عروس و داماد انجام می شود که عکس ها و فیلم ها زیبا شوند. بنابراین اگر فضایی که برای چیدن سفره عقد در خانه انتخاب کرده اید، دیوارهای زیبایی ندارد؛ توصیه می کنیم حتما بادکنک آرایی انجام دهید.

علاوه بر بادکنک آرایی، گل آرایی نیز بخش مهمی از تزئین سفره عقد در منزل را به خود اختصاص می دهد. در این رابطه باید بدانید امکان گل آرایی با استفاده از گل های مصنوعی و طبیعی وجود دارد و انتخاب نوع گل به بودجه و سلیقه شما وابسته است.

برای گل آرایی سفره عقد بهتر است گل ها را روی پایه قرار دهید که جلوه بیشتری به سفره بدهد. نکته دیگر در رابطه با گل آرایی و بادکنک آرایی، انتخاب رنگ است که باز هم به سلیقه، تم و سبک سفره عقد شما بستگی دارد.

البته پیشنهاد می دهیم از رنگ های شاد و روشن همچون سفید، صورتی، کرم، آبی آسمانی و غیره استفاده کنید. علاوه بر این ها توجه داشته باشید که به مقدار زیاد از بادکنک و گل در چیدن سفره عقد در خانه استفاده نکنید. زیرا باعث می شود که دیگر اجزای سفره به چشم نیاید و آنطور که باید جلوه نداشته باشد.

سفره عقد لوکس در منزل

استفاده از میز، پارچه و آیینه برای دیزاین سفره عقد

یکی دیگر از نکات مهم درباره تزئین سفره عقد این است که از میزهای کوچک و بزرگ با پارچه های متناسب با سبک سفره مانند ساتن سفید و تور استفاده کنید. به این شکل همه وسایل سفره عقد روی زمین چیده نمی شود و وسایل مهم تر و زیباتر را روی میزها قرار می دهید تا جلوه بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این استفاده از پارچه های ساتن و تور در سفره عقد باعث می شود که سفره ای خاص، براق و چشم نواز داشته باشید. همچنین استفاده از آیینه روی میزها موجب انعکاس تصویر وسایل سفره می شود که در زیبایی آن تاثیر بسیاری دارد.

 

6-   دیزاین فضای اطراف سفره عقد

چیدن سفره عقد لاکچری در خانه تنها به وسایل سفره و خود سفره محدود نمی شود و فضای اطراف آن را نیز در بر می گیرد. در واقع اگر می خواهید سفره ای تمام و کمال داشته باشید، توصیه می کنیم که وسایل خارج از سفره اما مهم و ضروری را نیز تهیه کنید.

یکی از مهم ترین وسایل برای دیزاین فضای اطراف سفره عقد، صندلی های عروس، داماد، عاقد و حتی مهمانان است. در این رابطه باید بدانید اگر صندلی ها سفید باشد، جلوه بیشتری دارد اما رنگ های دیگر نیز ممکن است فضا را زیباتر کنند.

علاوه بر این دقت داشته باشید که صندلی های عروس و داماد با افراد دیگر کمی متفاوت تر باشد. از دیگر نکات مهم در رابطه با دیزاین فضای اطراف سفره عقد باید به استفاده از پارچه سفید در قسمت پشت سر عروس و داماد اشاره کنیم.

با این کار نه تنها سفره و عروس و داماد بیشتر به چشم می آیند بلکه عکس برداری بسیار آسان تر می شود. به طوری که نور و پس زمینه عکس های شما به زیباتر شدن عکس ها کمک بسیاری خواهد کرد.

 

نکات مهم درباره چیدن سفره عقد 

علاوه بر مراحل چیدن سفره عقد در خانه، برای برگزاری مراسم نامزدی یا عقد، باید با نکات جزئی اما مهم در رابطه با چیدمان سفره عقد آشنا باشید. زیرا در غیر این صورت ممکن است سفره شما درخشش خاصی نداشته باشد و در عین حال در زمان استفاده از وسایل با مشکل مواجه شوید.

بنابراین در ادامه برخی از این نکات را ذکر می کنیم:

  • بهتر است در زمان دیزاین سفره عقد، آیینه و شمعدان را بالای سفره به شکلی که عروس و داماد جلوی آن قرار بگیرند و تصویر خود را در آیینه ببینند، قرار دهید؛
  • توصیه می کنیم که عسل را در ظرفی کوچک و زیبا مانند جام های بلوری بریزید و در نزدیک ترین قسمت سفره به عروس و داماد قرار دهید؛
  • فراموش نکنید که تزئین و رنگ کردن تخم مرغ ها جلوه خاصی به سفره عقد می بخشد؛
  • برای چیدن سفره عقد در خانه حتما از استندهای زیبا، به روز و خاص برای قرار دادن حلقه ها استفاده کنید؛
  • پیشنهاد می دهیم که رحلی متناسب با ابعاد قرآن خود تهیه کنید و رحل و قرآن را دقیقا رو به روی آیینه قرار دهید؛
  • به طور کلی می توانید هر میوه ای را در سفره عقد بگذارید اما انار و سیب قرمز جلوه دیگری دارند. البته هر دو را در سفره عقد قرار ندهید؛
  • اگر میوه های سفره عقد را میوه آرایی کنید، تاثیر بسیاری بر زیبایی سفره خواهد داشت؛
  • اگر می خواهید سفره شما ترکیب رنگ های مختلف را داشته باشد، می توانید ترکیبی از نبات سفید و زعفرانی را در آن قرار دهید؛
  • توصیه می کنیم نان و پنیر سفره عقد را با کمک آموزش های آنلاین به زیباترین شکل تزئین کنید؛
  • بهتر است از شمع های سفید، طلایی یا نقره ای در چیدن سفره عقد در خانه استفاده کنید.

 

چیدن سفره عقد لاکچری در خانه با کمک مراکز تشریفات

تا به اینجا تلاش کردیم آنچه که باید درباره مراحل چیدن سفره عقد لاکچری در خانه بدانید را برای شما شرح دهیم. حال جالب است بدانید اگر فرصت، توانایی یا امکانات لازم برای چیدن سفره عقد در منزل را ندارید، هیچ جای نگرانی نیست.

زیرا امروزه مجموعه های تشریفاتی در تمام مناطق ایران مشغول ارائه خدمات مختلف مجالس از جمله مراسم عقد هستند که تشریفات سفره عقد در منزل را نیز انجام می دهند. به طوری که با استفاده از تشریفات مجالس در منزل دیگر هیچ زحمتی را برای چیدن سفره عقد خود، فرزندان یا عزیزانتان متحمل نخواهید شد.

چنان که پرسنل متخصص فعال در این مراکز با ارائه بهترین تشریفات مجالس برای چیدن سفره عقد در منزل، صفر تا صد این بخش از مراسم شما را برعهده می گیرند و زیباترین سفره را می چینند. پرسنل این مجموعه ها با استفاده از تخصص و تجربه خود و همچنین مد روز از بهترین و مدرن ترین وسایل برای چیدن سفره عقد در خانه استفاده می کنند و به مجلل ترین شکل ممکن این سفره را آماده خواهند کرد.

همچنین در صورتی که چیدن سفره عقد خود را به این مراکز بسپارید، می توانید اطمینان حاصل کنید که همه قسمت های آن مطابق با خواسته های شما پیش رفته است. بنابراین با کمک این مجموعه ها می توانید کمی از دغدغه های خود را در روز عقد کاهش دهید و در عین حال رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

سفره عقد در خانه

آشنایی با بهترین تشریفات مجالس 

حال با توجه به آنچه درباره خدمات مجالس و مراکز تشریفات گفته شد، آیا شما نیز به دنبال بهترین مرکز تشریفات برای چیدن سفره عقد در خانه هستید؟ در این رابطه باید بدانید مراکز بسیاری در تهران و شهرستان ها در این حوزه فعالیت می کنند اما بهترین مرکز ویژگی های زیر را دارد:

  • معتبر است؛
  • بیش ترین و بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهد؛
  • در برابر خدمات گوناگون هزینه مناسبی را دریافت می کند.

جالب است بدانید یکی از مراکزی که ویژگی های ذکر شده را به طور کامل دارد، مجموعه تشریفاتی یاکند است. به طوری که تنها یکی از خدمات این مرکز، تشریفات سفره عقد در منزل است.

پرسنل متخصص، فعال، مجرب و ماهر این مجموعه با اطلاع از به روزترین مدل های چیدمان سفره عقد، می توانند جذاب ترین و خیره کننده ترین سفره عقد را برای شما دیزاین کنند. در این رابطه باید بدانید صفر تا صد سفره عقد شما یعنی از تهیه وسایل آن تا دیزاین سفره و اطراف آن را این مجموعه به عهده می گیرد.

یاکند علاوه بر تشریفات سفره عقد در منزل، خدمات دیگری نیز دارد که حتی مراسم های دیگر را در بر می گیرد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

 

خدمات تشریفات یاکند

علاوه بر خدماتی که تا به اینجا گفته شد، باید بدانید در مجموعه تشریفاتی یاکند خدماتی همچون موارد زیر نیز وجود دارد:

  • عکس برداری حرفه ای از مجالس؛
  • فیلم برداری حرفه ای از مراسم ها؛
  • رزرو تالار، باغ و باغ تالار برای برگزاری مراسم های مختلف؛
  • گل آرایی؛
  • بادکنک آرایی؛
  • پذیرایی از مهمانان؛
  • کرایه وسایل و امکانات لازم برای برگزاری مراسم های گوناگون؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

نکته قابل توجه درباره خدمات این مرکز تشریفات از جمله چیدن سفره عقد در خانه، این است که هزینه مناسبی را در برابر خدمات خود دریافت می کند. بنابراین با دریافت خدمات یاکند دیگر نگران افزایش هزینه های مراسم خود نخواهید بود و در عین حال مجلس شما به بهترین شکل برگزار می شود.

 

در نتیجه

با توجه به اینکه بسیاری از افراد از جمله شما با وجود تالارها و باغ ها ممکن است به برگزاری مراسم عقد در منزل تمایل داشته باشند، در این مقاله به چگونگی چیدمان سفره عقد در خانه پرداختیم. به طوری که در ابتدا با مراحل این کار به خوبی آشنا شدید.

از جمله مراحل چیدن سفره عقد در منزل به انتخاب سبک، تهیه وسایل مورد نیاز، تنظیم نورپردازی، تزئین سفره عقد در منزل و غیره اشاره شد. همچنین دانستید در صورتی که زمان یا توانایی و اطلاعات لازم برای چیدن سفره عقد خود را ندارید، می توانید از خدمات مراکز تشریفاتی همچون مجموعه تشریفات یاکند در تهران استفاده کنید.

زیرا این مرکز تشریفاتی بیش ترین و بهترین خدمات را در برابر دریافت مناسب ترین هزینه به مشتریان خود ارائه می دهد. بنابراین برای بهره مندی از این خدمات از جمله تشریفات سفره عقد در منزل تنها کافی است که با شماره های تماس این مرکز ارتباط برقرار کنید.